Asko
Trådstartare
Ja jag såg någon video där de bl.a. visade pytonormar med det där problemet (tror jag?), fattar inte hur det kan vara vackert med vingliga ormar som typ bara kan slå knut på sig själva tyckte synd om dem, jag har mardrömmar om när mina ben inte lyder mig och de känner väl ungefär såNej, dit har tack och lov inte hobbyn kommit ännu såvitt jag vet men jag är ju ny. Möjligtvis kan det finnas någon hybrid mellan närbesläktade arter (Det finns ju arter med underarter och säkert geografiska variationer också).
Men de blå jag visat bilder på och den där pärlan på förra sidan är helt naturliga. Det finns verkligen makalösa arter!
Just min art, sazimai, kommer från Brazilien, men det finns blå varianter världen över. "Cobalt blue" kommer till exempel från Thailand.
Och tja, de är ju lite giftiga. Men de allra giftigaste småspindlarna som finns är ju inte särskilt iögonfallande egentligen. Tarantellerna gillar väl att vara lite awesome helt enkelt!
Bland ormarna finns det ju Hysteriskt mycket morpher och tyvärr har särskilt pytonormarna, särskilt ball pythons, tagit stryk av det - vissa morpher orsakar neurologiska problem (googla spider wobble, det är inte vackert. )