Oregelbunden hjärtrytm

Guldaskig

Trådstartare
Är det vanligt på hundar? Upptäckte av en slump att min cavalier har det. Hennes hjärta är kollat för ett par år sedan u.a.

Hundar har normalt s.k. respiratorisk sinusarytmi, att hjärtat slår snabbare under inandning. Det kanske är det du har märkt? :)

Min sambo som jobbar inom humanvården trodde att min förra hund (den första som han levde med) hade hjärtproblem innan han fick reda på att de har en annan hjärtrytm än människor. :D
Det trodde jag också, tills jag läste någon artikel i hundsport där det nämndes :)

Samma här! Min Beaucerons hjärta slår otroligt oregelbundet, jag höll på att svimma första gången jag upptäckte det. Men fick veta att det var helt normalt! PUH!!

Jag jobbar själv inom vården och människor ska ju helst ha regelbunden puls :D Skönt att hunden verkar normal i hundvärlden i alla fall ;)

Min sambo som jobbar inom humanvården trodde att min förra hund (den första som han levde med) hade hjärtproblem innan han fick reda på att de har en annan hjärtrytm än människor. :D

Jag tror det är ganska vanligt att det händer, vår hjärtföreläsare berättade hela tiden en liknande historia om en läkare han kände som hade fått för sig att lyssna på hundens hjärta och trott att den var hjärtsjuk :angel:

Jag tror det är ganska vanligt att det händer, vår hjärtföreläsare berättade hela tiden en liknande historia om en läkare han kände som hade fått för sig att lyssna på hundens hjärta och trott att den var hjärtsjuk :angel:

Det tror jag också! :D Min sambo arbetar med anestesi, så han är van att analysera hjärtrytm. Jag glömmer aldrig minen när han kände på hundens puls och med allvarlig min berättade för mig att han var övertygad om att hon var svårt hjärtsjuk.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: Sel
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
562
Skola & Jobb Min man jobbar som personlig assistent i ett privat företag. Han har varit på samma jobb i snart fem år, och blir då sjukt utnyttjad...
Svar
18
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar