Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hundar har normalt s.k. respiratorisk sinusarytmi, att hjärtat slår snabbare under inandning. Det kanske är det du har märkt?
Hundar har normalt s.k. respiratorisk sinusarytmi, att hjärtat slår snabbare under inandning. Det kanske är det du har märkt?
Det trodde jag också, tills jag läste någon artikel i hundsport där det nämndesMin sambo som jobbar inom humanvården trodde att min förra hund (den första som han levde med) hade hjärtproblem innan han fick reda på att de har en annan hjärtrytm än människor.
Det kan kännas som att de hoppar över vart tredje slag eller så. Det är ingen fara.Nja, jag upplever mer att det slår oregelbundet. Typ två snabba, sedan ett par långsamma, uppehåll, två snabba, osv...
Nja, jag upplever mer att det slår oregelbundet. Typ två snabba, sedan ett par långsamma, uppehåll, två snabba, osv...
Min sambo som jobbar inom humanvården trodde att min förra hund (den första som han levde med) hade hjärtproblem innan han fick reda på att de har en annan hjärtrytm än människor.
Jag tror det är ganska vanligt att det händer, vår hjärtföreläsare berättade hela tiden en liknande historia om en läkare han kände som hade fått för sig att lyssna på hundens hjärta och trott att den var hjärtsjuk
Det tror jag också! Min sambo arbetar med anestesi, så han är van att analysera hjärtrytm. Jag glömmer aldrig minen när han kände på hundens puls och med allvarlig min berättade för mig att han var övertygad om att hon var svårt hjärtsjuk.