Örebroooooo

martha

Trådstartare
Nån som kan spå ui huruvida banan blir idag...bottlös eller stum ?

Tacksam för svar

Sv: Örebroooooo

Det har ju inte komit någon nederbörd att tala om sedan fredag lunch, så bottenlös blir den iaf inte. Å andra sidan var banan hemskt dålig igår....Men huaaaaaa va grått det är ute! :eek:
Pannlampa :idea: på!

Ringde och frågade: De skrapar av banan nu, så bottenlös blir den inte om inte vädergudarna vrider på kranarna igen. Visst kommer den att bli rejält mjuk ju längre tävlingarna lider. Alla som vill kan köra barfota, gäller även hästarna...

Hittade även detta på orebrotravet.se:

Dagens banunderlag
2007-12-01

Banunderlaget på Örebros travbana inför V75-tävlingarna har varit ett stort samtalsämne under veckan.

Så här säger banmästare Carl Sjögren vid halv nio på lördagsmorgonen:

- Vi har skrapat banan under natten och nu på morgonen håller vi på att lägga nytt material. Det betyder att banan är fin just nu. Tyvärr väntas mer regn under dagen, vilket naturligtvis inte är bra. Klarar vi oss ifrån regn kommer banan bli bra.

kan tillägga att det regnar i örebro, och har gjort det åtminstonde i över en timme (så länge jag har varit vaken) här är allt bottenlöst av lera, så man får väl hoppas att dom får till banan bra

kan tillägga att det regnar i örebro, och har gjort det åtminstonde i över en timme (så länge jag har varit vaken) här är allt bottenlöst av lera, så man får väl hoppas att dom får till banan bra

Måste vara lokalt, i krokarna av Karlslund regnar det iaf inte....:p

i norra bro regnade det iallafall nyss, har tagit mig in innomhus så just nu vet jag inte, får väl hoppas att det inte når travbanan :p

Nu regnar det som f-n även hos mig, 7-8 km från banan...:cry:

Det har regnat konstant här, så banan blir nog därefter. Såg den i söndags och då var den inte fin.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hur säkra är Freejumps? Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter