H

Hejaa

Har ett KWPN-sto e Orame u Zuidhorn. Mormors far är Nimmerdor. Har hört att detta är en väldigt!!!!! bra stam. Någon som kan bekräfta detta??:)

Sv: Orame

Vet inte. Sagts att det är "elit" ialla led vilket visst ska vara orginellt.. Som du märker är jag själv dålig på detta med Avel:confused:

Vad heter hästen ?
Det är lätt kollat på Paardenfokken om det är elit i alla led. Sen finns lite varianter på elit i KWPN, det är inte riktigt samma som i SWB.

jag antar att hästen är ue. Zuidhorn - för det är också en hingst !

Oj ja menar ue:o Vår häst heter Unolia

Vore kul med en bild på Unolia! Indoctrosonen Oramé vann ju sitt bruksprov, och Nimmerdor talar ju för sig själv! Har själv betäckt med Oramés halvbror VDL Sheraton iår och stoet jag lånat har Nimmerdor i tredje led!

Hur gammalt är Ditt sto?

Bild Nimmerdor

nimmerdor1.jpg

Min gissning är att hon är född 2001. U-året i KWPN.
Dock hittar jag inte henne på paardenfokken. Synd - för det låter som en spännande stam och då vore det ju kul att se mödernet.

Jag hittade henne på Allbreedpedigree länk

Läcker härstamning :d fast man kan inte följa mammans sida så långt.

Senast ändrad:

När ni ändå är inne på Orame kan jag ju passa på att fråga lite om våran också. :D

Vi har en Orame - Wellington (Nimmerdor) - Amor.
Är det 'något att ha' så att säga? :)

Hon är född 2001. Helt underbar när man lärt känna henne! Ett riktigt sto! med humör och egen vilja. Men ett väldigt stort hjärta gällande hoppning! Stannar aldrig!! Och "rättar" sig väldigt bra! Hoppat enstaka upp till 150 och gör det så otroligt lätt!! Hoppar allt! Är inte så stor ca 163. Vi har ägt henne i 1år nu. Hon kom till Sverige som 4-åring. Vet inte riktigt hur man får in bild här... Är ny här....:o

Jag kollade oxså. Tack för tipset!:) Hittade inte heller Vår Unolia. Dock hennes mamma "Fenolia" men kunde inte hitta, att hon gjort något spec??

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 957
Senast: mars
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka