Opticorten vet.

C

Colombia_Girl

Vad har ni fått Opticorten vet. utskrivet för slags skada/skador? Vad har Med. för läkande effekt? *nyfiken*

Sv: Opticorten vet.

dels mot bronkit *funkade toppen*
och sen i samband med kotledshälta (benpålagringar), mer som en antiflammatorisk effekt i kombination med sprutningar i lederna.

kan oxå ges för att lindri sommarexem, och för en hel del annat oxå.
Det är ju ett kortison, och det använder man ju till mycket.

Fick det utskrivit för bronkit...fungerade men symptomen kom tillbaka när behandlingen var slut. Det utlöste också fång hos hästen

är det sant? Fick hästen Fång av Opticortenen?? Men hur stor dos fick hästen? Hur läge blev den behandlad? Vad är det för häst?

Jag har fått det utskrivet för återkommande allergisk reaktion med utslag på kroppen. Dessa utslag (denna gången nyuppkomna) som annars tog månader att läka försvann på några dagar.

Utredning gjordes först med hudbiopsier som inte visade på bakterier osv. Även test hade gjorts med cortisonsalva utan resultat.

Väldigt många har fått det för Gaffelbandsskador... hm.. även jag tydligen =)

Vad är COPD?

Det är klart det är sant!! Hästen är en korsningsponny, troligen russ/arab. Det var ett par år sedan så dosen minns jag inte och inte heller under hur lång tid hon fick det.

Är inte helt säker på att det är Opticorten vet. som min häst får nu. Kommer inte riktigt ihåg namnet men det ser bekant ut. Om det är det som jag tror att det är kortison i tablett form så får min häst det mot att han har varit lös i magen under en längre tid. Men det har blivit bättre nu så fort jag började med tabeltterna. Han får två om dagen i 5 dagar sen kommer han få 1 tablett i 4 dagar ungefär.

Jag tror det står på papperet i förpackningen att fång kan bli en biverkning... Iafl stod det det när jag gick in på fass och läste om medicinen. Fast det är väl inte så jättevanligt tror jag. ;)

Min tjeja hade fått en smäll på sträcksenan fram och då fick hon det + antibiotika, för att hjälpa läkningen...

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama