falukorw
Trådstartare
Nikita dvärgschnauzer som bli 9 år i mars. Har måttligt blåsljud på hjärtat som hon inte har några symptom av. Opererat bort 3 juver pga tumörer i september 2009, vilka visade sig vara elaka men som ej har kommit tillbaka. Hon mådde bra efter operationen trots att den var stor. Har sedan ett par år haft en liten liten knöl i ett juver, nu har det kommit upp en till precis bredvid.
Var hos veterinären idag som tyckte att jag skulle operera eftersom hon är relativt ung. Det finns ju en viss risk med sövning iom blåsljudet men inte så att hon skulle avråda till operation pga det. Innan en ev operation skulle lungorna röntgas för att se att det inte spridit sig dit.
Jag är kluven till vad jag ska göra! Operera eller inte? Vad har ni för erfarenheter?
Var hos veterinären idag som tyckte att jag skulle operera eftersom hon är relativt ung. Det finns ju en viss risk med sövning iom blåsljudet men inte så att hon skulle avråda till operation pga det. Innan en ev operation skulle lungorna röntgas för att se att det inte spridit sig dit.
Jag är kluven till vad jag ska göra! Operera eller inte? Vad har ni för erfarenheter?