ont i ryggen :(

P

prallan

Min hund har troligtvis ont i ryggen, vi har böjt bakbenen i alla vinklar, ingen reaktion, vi palperar ryggen och ingen reaktion, men han har ont :( Svansen hänger rakt ner, han kan inte vifta den, han vill inte gå upp för trappor, inte ens ett skutt för farstutrappan.
Han var halt höger bak i söndags under dagen men på kvällen var han ren igen och igår morse märkte vi dessa ryggbesvär iom att han sov på nedervåningen eftersom han sover alltid uppe med oss annars.
Det stora kruxet är att vi får ingen reaktion av palpering någonstans :(

Så, frågan är vad rek. ni för första besök? Vet? Kiropraktor? Något annat?

Sv: ont i ryggen :(

Ska kanske tillägga att han får Surolan för öroninfektion sen i måndags, jag har extremt svårt att tänka mig att det finns samband, men konstigare saker har hänt ;)

Min förra hund hade liknande symtom, vi hittade aldrig något på honom då vi inte gjorde MR av ekonomiska själ, men det visade inget på röntgen alls. Kan tillägga att han gick på kortison tills vi fick ta bort honom. Jag rekommenderar starkt att åka in till vet. Typ nu,

Jag säger absolut att åka in till veterinär först och främst, och gärna direkt!

Jag tänkte som lady_vip på vattensvans, det kan ju visa sig på sådana sätt som du beskriver.

Ett annat alternativ jag kom att tänka på var en kompis hund. Hon betedde sig också som din, svansen bara hängde, hon rörde sig lite stelt men visade ingen smärtpåverkan vid genomkänning. De var inne hos veterinären först en gång, där de bara sa till dem att avvakta. När hunden inte blev bättre på någon dag så åkte de in igen och röntgade igenom hunden.

Det visade sig att hon hade TVÅ frakturer på svansen :eek:! Så det blev en snabb operation och amputation av en del av svansen. Jag träffade tiken igår, och förutom att svansen ser lite stympad ut så mår hon nu jättebra.

Men som sagt, in till veterinär allra först och gå igenom hunden ordentligt.

Jag kände inte till vattensvans, har googlar lite nu:) han har dock inte badat på ca 2 veckor, men det kan ju stämma, förutom att han inte ömmar, hm. Kan de få ont att gå i trappor av vattensvans?? Sen står det att man ska bara hålla hunden varm, inte ta till vet, bara om det inte går över av sig själv om ett par dagar. Eller??:confused:

Vattensvans gör jätteont, så jag tycker du bör kontakta veterinär ifall det är det. Det är en inflammation i nervändarna, man kan ju tänka sig hur mysigt det är....

Han springer och leker, så han har inte ont konstant

Ganska självklart kan jag tycka; åk till veterinär och kolla upp hunden så slipper ni gissa på ev åkommor.

Absolut veterinärbesök !! Fästingsjukdom ?? Min. Hade det för typ 3 år sedan och han går fortfarande på behandling för det. Kan ge miljoner olika symptom,min fick totalt ändrat temperament och ledvärk. Vet även andra hundar där sjukdomar från de äckliga små krypen satt sey på leder och orsakat hälta.

Bara en tanke om man inte hittar nåt annat. Fick själv byta veterinär 3 gånger innan jag kom till en som tog rätt prover. ( det syns tydligen inte på ett vanligt allmänstatus prov) men säger son alla andra: veterinärbesök.

Absolut veterinärbesök !! Fästingsjukdom ?? Min. Hade det för typ 3 år sedan och han går fortfarande på behandling för det. Kan ge miljoner olika symptom,min fick totalt ändrat temperament och ledvärk. Vet även andra hundar där sjukdomar från de äckliga små krypen satt sey på leder och orsakat hälta.

Bara en tanke om man inte hittar nåt annat. Fick själv byta veterinär 3 gånger innan jag kom till en som tog rätt prover. ( det syns tydligen inte på ett vanligt allmänstatus prov) men säger son alla andra: veterinärbesök.

Veterinär! Det började så på min gammeltik som hade diskbråck, men även jag tänkte direkt på vattensvans.

Måste ha varit vattensvans, han var mkt bättre igår och helt återställd idag :banana:

Vattensvans gör jätteont, så jag tycker du bör kontakta veterinär ifall det är det. Det är en inflammation i nervändarna, man kan ju tänka sig hur mysigt det är....

Min tik hade ingen smärta vid sin vattensvans hon fick tidigare i vår när hon satt i bilen en kylig vårmorgon.

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att skriva att jag ska ringa veterinär direkt imorgon bitti, så har vi den biten avklarad! Tar det från början. I...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min "gamling" är inte helt 100... I Vintras så fick han någon slags upphakning i ett bakben,jag var inte hemma då,men mannen var...
Svar
8
· Visningar
9 757
Senast: dpmatte
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 535
Senast: skuggi
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21