B
Boribaby
Hej allihopa! Jag har min häst i ett stall där det oxå finns en gammal travare (hon är 24 år). Min kompis rider henne och vi brukar rida runt och sånt, Pridan som travaren heter ÄLSKAR att få galoppera i en väldans fart. men det är ju inte bra för henne! Just nu har hon så ont i ryggen att man bara får skritta och trava väääldigt lungt på henne. Hon stressar upp sig hela tiden, redan efter första traven händer det att hon börjar svettas ibland bara för att hon stressar så!
Och när hon stressar höjer hon huvudet och det är då hon får ont i ryggen. Hon har martingal och allt. Men hon rycker ändå med huvudet och höjer det! Har hört att det finns typ gummiband eller nåt som man sätter från nackstycket i sadelgjorden..?????
Har någon tips på vad vi kan göra för att hon ska bli bättre i ryggen och inte behöva leva sina sista år med ond rygg?
taack för all hjälp!!!
Och när hon stressar höjer hon huvudet och det är då hon får ont i ryggen. Hon har martingal och allt. Men hon rycker ändå med huvudet och höjer det! Har hört att det finns typ gummiband eller nåt som man sätter från nackstycket i sadelgjorden..?????
Har någon tips på vad vi kan göra för att hon ska bli bättre i ryggen och inte behöva leva sina sista år med ond rygg?
taack för all hjälp!!!