ont i rumpan?

M

mooews

det verkar som om min vovve har ont i rumpan på något sätt. han piper ibland och blir helt galen. drar och sliter i svansen och fösöker att nå rumpan med munnen. och rör man vid rumpan eller tar i svansen så spänner han den och gillar det verkligen inte.

han har haft det såhär i ungefär en månad och jag har försökt att kolla, men det är svårt. eftersom han inte vill att man tar där bak och dessutom har han ju mycket hår så det är inte så lätt.

vad tror ni att det kan vara? ska jag ta han till vetrinären?

tacksam för svar.
 
Sv: ont i rumpan?

ja, hade det vart min hund så hade jag för det första inte låtit han gått så i en månad.

det minsta du kan göra är att ringa en vetrinär, men det kan väl bli svårt att förklara vad som bekymrar din hund eftersom du inte har sett vad det kan vara. så åk in med honom du, hellre en gång för mkt så att säga :)
 
Sv: ont i rumpan?

nä, men det är kanske inte riktigt en månad jag vet inte. och eftersom mina föräldrar inte säger att det är ngt farligt så vet jag inte vad jag ska göra. är ju bara 15 så jag kan ju inte bara ta han och åka till vetrinären. de måste ju vara med på det. men jag ska snacka med dem nu så får vi dra dit. men först ska jag avmaska honom och se om det kan vara det som är problemet. det kan mkt väl vara det för han stoppar i sig de mest konstiga sakerna.
 
Sv: ont i rumpan?

aha okej!

men hoppas det löser sig i vilket fall som helst :) avmaskning är en bra början!
 
Sv: ont i rumpan?

Givetvis bör du/ni uppsöka veterinär men det kan ju vara analsäckarna som är inflammerade. Dom kan ju ibland täppas till o då brukar dom spola upp dom hos veterinären o ev ge nåt antibiotika.
Fast det är ju bara en gissning, så prata du med dina föräldrar så ni kan ta hunden till en vet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 368
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 885
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 651
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp