Ont i magen efter att ha ätit?

Gabriol

Trådstartare
Har en kräsen herre här hemma som den senaste tiden betett sig lite märkligt efter att han ätit. De få gånger han väl äter upp hela skålen med mat så ligger han och smågnäller och piper efteråt, precis som om han får ont i magen. Han reagerar dock inte om man tar honom på magen.

Kan det bara att han får ont när han har ätit? Att han inte tål någonting i fodret? Han får torrfoder, Standart Extra, ej uppblötat.

Någon som varit med om liknande?

Sv: Ont i magen efter att ha ätit?

Min ena hund gör likadant ibland när det gått för långt mellan måltiderna. Om jag fodrar henne minst 2 ggr / dag händer det inte.

Sv: Ont i magen efter att ha ätit?

Antingen något i fodret hunden får ont av. Testa byt foder. Till min hund har jag Alg-Guttens, han har ätit det hela sitt liv och aldrig haft några magproblem alls. *ta i trä*. Det är torrfoder man blötlägger.

Det kan också vara så att hunden får för mycket mat på en gång.

Äter hunden för fort kanske?

Du skriver att han har torrfoder, ej uppblött. Testa att blötlägg maten och servera en halvtimme efter. Kanske är så att maten sväller i hundens mage vilket gör att han får ont?

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: Sassy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30