Ont i högerarmen när jag kör bil

Mirre

Trådstartare
Har märkt att jag får ont i armen när jag kör bil.
Håller jag ratten "10 i 2" så känner jag det, tar jag ner höger hand och håller längre ner så gör det inte ont alls. Vad kan det bero på tro?

Spända muskler? Bil som du inte sitter bra i som gör att du spänner dig?
Jag kan tex inte köra min farsas bil och sitta "som man ska" annat än korta sträckor. I min egna bil är det inte alls några problem, men då är min bil mycket(!) bekvämare på alla sätt och vis.

Spända muskler är det nog, men blir likadant även om jag kör en annan bil. Men vänster arm får jag aldrig ont i, tycker jag sitter rakt osv men känns som jag blir mer ansträngd i högerarmen.

Har märkt att jag får ont i armen när jag kör bil.
Håller jag ratten "10 i 2" så känner jag det, tar jag ner höger hand och håller längre ner så gör det inte ont alls. Vad kan det bero på tro?

Många sitter väldigt snett i bilen, de flesta lutar sig omedvetet åt höger eller vänster.
Jag håller i princip aldrig "skolmässigt" i ratten, det är varken ergonomiskt eller bekvämt för mig.

Kanske är så jag gör då, får tänka på att sitta rakt och se om det blir bättre.

Är du högerhänt och sitter vid datorn mycket så får man oftare spänningar på höger sida bak mellan skulderbladen och vid nacken, detta kan då påverka även i andra sammanhang där man utför statiskt arbete eftersom blodcirkulationen blir försämrad då. Jag har samma bekymmer :)
Prova att gå och fixa ryggen hos kiropraktor/naprapat, det brukar bli bättre :)

Jag har tennisarmbåge som gör mer eller mindre ont. Känner av den när jag kör med rätt fattning, däremot blir det avsevärt bättre om jag försöker köra mer upprätt och med bra hållning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått ont bakom höger öra, ungefär vid örsnibben. Det gör sjukt ont att vidröra en punkt där. Det känns inte mycket alls om jag...
Svar
12
· Visningar
631
Senast: Daff
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 578
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 927
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA