Ont efter operation

pepp

Trådstartare
För snart 1 vecka sen opererade jag mitt öra. Allt gick bra osv.
Men, jag har haft ont i ena vaden :confused: sen dess. Det känns lite som en riktigt obehaglig träningsvärk. Har strålat upp mot låren ibland också.

Igår tog jag min första ordentliga promenad och vaknade nu upp med ont, har testat smörja på liniment för att se om det lindrar. Det är väldigt skönt att massera området iallafall.

Jag har hunnit googla benpropp och gud vet vad...
 
Jag fick en liknande smärta efter min ena operation. Det blev en tur akut för att se så det inte var en blodpropp. Tack och lov inget sånt den gången men de skickade hem mig med blodförtunnande för att jag inte skulle få nåt sånt.
 
Minns att doktorn sa till mig att jag nog kunde få ont i axeln efter min gallstensoperation- vilket jag fick också. Minns inte hur det hörde ihop dock...
 
Minns att doktorn sa till mig att jag nog kunde få ont i axeln efter min gallstensoperation- vilket jag fick också. Minns inte hur det hörde ihop dock...
Jag har för mig att vid vissa magoperationer "blåser man upp" kroppen något med en slags gas för att kunna komma åt bättre. När man sedan är klar finns lite gas kvar i kroppen, vilket kan röra sig till bl a axlarna.
Obs! Har noll medicinsk utbildning och noll källor på detta påstående 🤣
 
Jag har för mig att vid vissa magoperationer "blåser man upp" kroppen något med en slags gas för att kunna komma åt bättre. När man sedan är klar finns lite gas kvar i kroppen, vilket kan röra sig till bl a axlarna.
Obs! Har noll medicinsk utbildning och noll källor på detta påstående 🤣
Det stämmer - min son opererade blindtarmen för ett par veckor sen och fick ont just i axelpartiet
 
Jag har för mig att vid vissa magoperationer "blåser man upp" kroppen något med en slags gas för att kunna komma åt bättre. När man sedan är klar finns lite gas kvar i kroppen, vilket kan röra sig till bl a axlarna.
Obs! Har noll medicinsk utbildning och noll källor på detta påstående 🤣
Det stämmer. Hade ont i axlarna i flera veckor efter min titthålsoperation i magen.
 
Jag har för mig att vid vissa magoperationer "blåser man upp" kroppen något med en slags gas för att kunna komma åt bättre. När man sedan är klar finns lite gas kvar i kroppen, vilket kan röra sig till bl a axlarna.
Obs! Har noll medicinsk utbildning och noll källor på detta påstående 🤣
Jaaa! Så var det - nu minns jag
Får också en mental bild hur man ligger där uppjäst som en blåsfisk i papperskläder... sjukt osexigt
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som sagt - min första föreställning om att jag skulle vara tillbaks på jobbet bara några dagar efter att jag hade brutit armen har jag...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Anonym medlemssida. Förra torsdagen vaknade jag upp på morgonen med en konstig känsla i min klitoris. Området kändes som det var...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har alltid vara stolt över mina fötters förmåga att klara typ allt och jag har gått och sprungit mycket det senaste fem åren och...
2
Svar
22
· Visningar
4 799
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp