Onormalt lång brunstcykel???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare angel76
  • Startdatum Startdatum
A

angel76

Är lite förundrad och undrar hur långa brunstcykler som är normala... Har ju hört att det "ska va" 21 dagar från första brunstdag till nästa första brunstdag.

När det gäller mitt sto, verkar hennes brunstcykel vara långt ifrån den normala, hon gick in i brunst den 27 maj och betäcktes sista gången den 2 juni, kollade på 16 dygn, inget ägg gick att se och ingen brunst på väg då, på dygn 21 kunde dom se att hon går in i ny brunst om ca en vecka, runt den 1 juli (alltså inte dräktig), men detta gör ju då att hennes brunstcykel skulle vara 35 dagar...
Hinner ju inte med så många brunster på en sommar. Lite trist att missa en brunst då, nästa kommer ju isåfall inte förrän 5 augusti... :eek:

Tycker det verkar vara onormalt långt...
Hur pass långa/korta cykler är normala, och hur har era ston varit???

Sv: Onormalt lång brunstcykel???

Hej.
Jag har samma problem som du.
Mitt sto betäcktes första gången den 26/5 och sista gången den 31/5. ultaljudad på dygn 23 (imåndags) å ej dräktig å ca 1v till brunst enligt vet.
Hon har alltid annars typ 21dagar mellan. Har alltid stämmt. Men inte iår.
Vi kör henne till hingst imorgon så kanske hon kommer i brunst snabbare + att dom har hela brunsten att betäcka på.

Är så himla tråkigt detta, man vill ju verkligen att de ska ta sig, kostar ju en del oxå.

Lycka till

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 070
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka