Omusklat kors/ländrygg

ylvdan

Trådstartare
Hej! Har ett fyraårigt sto som tyvärr varit lite olycksdrabbad men nu är på väg igång.
Dock tycker jag hon är för omusklad i korset/ländryggen/rumpan.
Finns det någon som har tips på hur hon ska lägga muskler där? Vi brukar klättra lite, gå över bommar och rakt ut i skogen för att hon ska behöva lyfta på benen och jobba lite med mag och ryggmusklerna. Men har ni några fler tips? Hon går inte att tömköra i dagsläget tyvärr, annars skulle jag gjort det, men det är ett projekt för att kunna göra det med henne.
Hon har rätt kort kors också.
Hon ser ungefär ut såhär i kroppen, dock är alla bilder från 2013 då jag helt enkelt inte har några bilder från sidan som är nya. Men hon ser ungefär likadan ut i kroppen. Lite mindre överbyggd bara. Räknar även med att hon kommer växa någon cm till.

img_9300_5213e930e087c37365b122c1.jpg

img_0141_51c60f7f9606ee613b4d1efb.jpg

(den här bilden är rätt gammal och hon var ganska uppspänd, men man ser hur hon gärna går och "hänger" med magen och blir nästan lite svankig i ryggen. När hon rids och jobbar i form blir hon dock vääääldigt rak)

img_0450_519d4fd3ddf2b36b53d0a9d1.jpg

Om hästen är partiellt omusklad så tippar jag på nån form av skada eller illasittande utrustning. Annars är skritt i friskt tempo den bästa träningsformen.

Liknande trådar

Träning Hej! Vad ser ni på att rida på en häst (Islandshäst) som är kring 25 års ålder, omusklad och blivit väldigt mager med lite hull där...
Svar
14
· Visningar
2 084
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 100
Senast: Lavinia
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 321
Senast: Lisa2014
·
Ridning Jag köpte i slutet av sommaren min drömhäst, en riktig läromästare. Han är 20 år gammal och har tidigare tävlat hoppning på hög nivå. De...
Svar
19
· Visningar
2 525
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka