Omskolning, era bästa tips!

TCJ

Trådstartare
Funderar på att lite längre fram, köpa ett varmblod, och skola om till western.
Så, vad är era bästa tips? :)

Anmäl dig till en clinic så tidigt som möjligt så allt blir rätt från början. :)

Hm, liksom.
Jag hade ett westernruss en gång i tiden, men han kunde ju redan allt.. :o
Finns det ngn bra hemsida om omskolning till w?
Eller bok? :)

Förutom tränare?

Böcker finns det ju en hel del, kanske inte specifikt om omskolning men om grunderna i western, vilket ju är detsamma egentligen.
Bla
The Basic Principles of Western riding - Bob Mayhew (finns på svenska)
Westernridning från början - Rolf Carlsson

Clinic el lektioner för tränare är det absolut bästa. Då kan du få tips på vad du kan träna på hemma.

Köper du hästen direkt av nån som haft den till trav så fråga hur den är tränad. Så att du vet vilka signaler den reagerar på och ffa vilken kondition den är i.

Prova köra hästen. En travare joggar i en mycket högre hastighet än en ridhäst. Det kan vara bra att veta när man börjar rida hästen i trav så att man inte börjar bromsa innan hästen kommit upp i sin vanliga jogghastighet. :)

Utöver vet.bes så låt en massör el kiropraktiker gå ignom hästen så att den är helt fräsch i kroppen.

Skaffa en sadel som passar el rid barbacka tills du har råda att köpa en som passar. Bättre det än att rida i en sadel som inte passar.

TACK! :)

Det där ska jag ta med mej!
Och när det är dax att köpa, så köper jag en big horn roper, och låter en sadelmakare hjälpa mej att kola passform :)

Liknande trådar

Träning Jag ska eventuellt köpa en galopphäst direkt från banan. Vad är era bästa tips vid omskolning? Undrar också hur mycket era fullblod...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: MalanMjöl
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Är på jakt efter den bästa budgetappen! Någon som har ett tips? Det är okej om den kostar lite, så länge den är värd det.
Svar
5
· Visningar
475
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama