Omskolning av monte häst?

Madde_padde

Trådstartare
Skullen i våga er på de? hästne i fråga är ett kallbod gått nåra monte lopp...dock två år sedan därefter bara sått i princip

Sv: Omskolning av monte häst?

Varför skulle de inte gå att skola om hästen ? :idea:

Lite nyfiken på resultat, namn å stam ja :angel:

Jo men tänkte mer på att han kommer koppla ihop ridning me fart? eller?

återkommer med stam och grejer i morgon då papprena är skrivna..
han har dock inte tävlat så mycke som ajg förtått de utan varit utlånad till en tjej som har tagit licens med honom?
Är inte insatt alls i de där me monte men ,...

jag håller precis på att skola om en från mote till dressyr och vi har pga av skada skrittat i ett halvår innan vi började lägga in korta travpass och detta tror jag har fått honom att fört vad jag begär av honom och att nör jag är med honom kräver jag andra grejer än full fart. mycke beröm krävs och en lugnande röst vissa stunder:angel:

Jag har en varmblodtravare som har startat och ska fortsätta starta både trav och monté (när hon är okey efter skadan) och jag har ridit mycket dressyr på henne för att få henne lydig och avslappnad under ryttare. Vi har även kallblodstravare som tränades för trav och reds lite snabb jobb på dessa tränades både i hoppning och dressyr utan problem.
Ta det bara lungt i början och se till att hästen förstår vad den ska göra, träna mycket volter i skritt (oftast är dom ganska stela i sidorna) halter och annat lösgörande arbete så kommer det att gå bra det är oftast mycket kloka och trevliga hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: cassiopeja
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama