Omelasserade sockerbetsprodukter

Gretha

Trådstartare
Vilka märken säljer omelasserad sockerbetsprodukt? Jag har hört att flera märken säljer det och den enda jag känner till är Dodson & Horells Kvikk Beet.

Sv: Omelasserade sockerbetsprodukter

Tack! Lyckades hitta den svenska leverantören med hjälp av din länk, http://www.caseyfoder.com/. Dom hade en återförsäljare relativt nära där jag bor så jag ska ringa dom. Någon som har någon erfarenhet av Speedi Beet?
Jag hade gärna köpt D&H's då dom har bra kvalité på sitt foder men har tyvärr ingen återförsäljare i närheten.
Har hört att det ska finnas ett tredje märke också, någon som känner till det?

Jag använder Speedi Beet själv och har bara possitivt att säga om det. Hästarna äter det och det går fort att blöta upp.

Lite pinsamt att erkänna att det vet jag inte! :angel: För varje gång jag har skullat köpa så har bara foderhandlaren haft sin "provpåse" öppnad säck kvar och den har jag fått. Det verkar som om det har gått åt fort eftersom jag inte hunnit dit innan det har varit slut var gång. Men jag kan ju inte heller klaga på det priset.

Jag har gett 145:- för en säck men är osäker på vikten. Kan ha varit 25kg.
// Linda

Speedi-beeten kostar 160:- här (köpte idag). Det är en 20 kg säck.

Jag har bara positiva erfarenheter av den. :) Den sväller snabbt och jäser inte över lika lätt som "vanlig" betfor.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 903
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka