Kaki
Trådstartare
Hästen får fri tillgång på hö (halvtaskiga värden, kvot på 4,2, söker annat hö men har ej hittat bättre), 1 kg havre och maxgiva sojamjöl. Det är väldigt mycket som han inte tål (i foderväg) och han är även nu ganska lös i magen, det blir inte bollar utan en hög med småbollsformer på utsidan. Trots all denna mat (blir totalt en kvot på 5 men med över 1000g smrp/dag) och bara lättare träning så lägger han inte på sig... Och inga muskler byggs heller... Vill inte ställa av honom för då blir han otrevlig och trivs inte alls.
Funderar på att prova ge honom omelasserad betfor (typ Kwick beet) för att se om det kan hjälpa magen i form och förhoppningsvis få honom att gå upp i vikt. Jag vet att han inte tål vanlig betfor och förmodligen är det melassen som han reagerar på. Vad har du för erfarenhet av omelasserad betfor?
Fungerar inte detta så har jag bara fett-transplantation kvar som alternativ
(näe, så illa äre inte
)
Funderar på att prova ge honom omelasserad betfor (typ Kwick beet) för att se om det kan hjälpa magen i form och förhoppningsvis få honom att gå upp i vikt. Jag vet att han inte tål vanlig betfor och förmodligen är det melassen som han reagerar på. Vad har du för erfarenhet av omelasserad betfor?
Fungerar inte detta så har jag bara fett-transplantation kvar som alternativ