lovehorses

Trådstartare
Läste just inlägget om araber och spatt blev lite fundersam och skraj....:crazy:
Tänkte skapa en ny tråd om detta....
Har en arab på 17 år som jag funderar lite på....

Han har haft i flera år att det knäpper i bakbenen när han går, när han blir riden och varm så hörs det inte lika mycket. Han är samtidigt lite stel. Han har lite gallor bak men inge märkvärdigt.

Är det spatt?????

Har alltid tagit det för att det är lederna som är torra nu på äldre dagar. men när jag läste denna tråd så blev jag skraj.

oroar jag mig i onödan???

Har någon en bild på hur det ser ut när hästen kan ha spatt, det med raka ben m.m. ??

Sv: om spatt

Om hästen för övrigt fungerar bra i ridningen/arbetet tycker jag inte du ska fundera så mycket. ;) Blir hästen dålig, ta det då istället! Måla inte fan på väggen. Det lider bara du av!

Det är långt ifrån bara araber som drabbas av spatt och bara för att det är en arab är inte det lika med att det troligtvis kommer att drabbas av spatt heller!

Är hästen frisk och fungerar så rid på och var glad! :)

Har själv en häst med en liten spattförändring i ena hasen och hon har aldrig haft några problem trots att vi tränar och tävlar i hoppning, dock bara på 90 - 1m än så länge pga min orutin men vi är på väg uppåt. ;)

//Alice

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Hästvård vi har en herre på 25 år som diagnostiserades med cushing för ca 4 år sedan och har ätit medicin sedan dess. Han har svarat bra på...
Svar
16
· Visningar
1 603
Senast: Saile
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan! första gången här så vet inte riktigt hur det går till eller om jag gör rätt just nu. har kollat en del på det nya programmet...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 008
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar