Om ni inte "fick" ha islandshäst...

Sv: Om ni inte "fick" ha islandshäst...

Testa sökfunktionen, en exakt likadan tråd var uppe tidigare i somras. :)

Arab! Dom är så fina med sina stora ögon och dessutom uthålliga. Tycker helt enkelt att dom är ståtliga!! :bow:

Morganhäst, lagom stora, mångsidiga, lugna, sociala och intelligenta. Sedan är de vackra också!

Finns massa fina bilder i morganhästtråden under avelsgnägg.

Sedan finns de i en gaited variant också...:angel:

Jag hade prövat köpa mig en liten peruvian paso eller en saddlebred(fast dom e så stora!). Pason har ju typ tölt och är en liten häst/stor ponny. Saddlebreeden är ju desto större men har riktigt tölt.

Eller hade jag bara köpt en ponny -vilken som helst i lagom c-d-storlek.

En pensionerad dressyrponny, ras oviktig men C-D, inte för smäcker för då skulle jag känna mig stor.

Övervuxen ridponny. Det bästa från ponny och varmblod, lagom stor, ingen tölt/pass.

Paso Fino! Vacker med extra gångarter :D

Jag vill ha hästar som har MYCKET vilja, uttryck, känslighet, kraft och mycket lyft och gångarter. För att generalisera grovt så ex, PRE eller liknande raser. Gärna kraftiga men lätta exteriörer som också passar in på nämnda ras och welsh cob osv!

Vill ha något lite liknande som Rein förklarade, men även New Forestar sitter mitt hjärta nära!

Jag skulle skaffat mig en welsh cob.

Dom är rejäla utan att vara för stora eller för små. Vackra med stor utstrålning och har mer gång än en "vanlig" ponny.

.. Eller så tar vi två - en dressyr och en kör - och byter lite då och då ;)

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
740
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre personer från Sörmland åtalas för djurplågeri. Det efter att trion utsatt åtta islandshästar för allvarligt lidande, varav en häst...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka