Om mindre än en vecka kommer min bror hit

Och jag är faktiskt nervös. Mest för att bryta den skyddsbarriär jag byggt upp i alla dessa år. Nu ska den raseras och jag ska verkligen så långt utanför min trygga bubbla jag bara kan, dvs träffa personen som utlöste min PTSD. Det är sjukt.

Men relationen jag och min bror byggt upp under det senaste åren över telefon är stark. Han har ett stabilt liv, jobb och bostad, precis de kraven jag ville ha innan jag ens kunde tänka tanken på att träffa honom. Jag har verkligen satt kraven för honom och talat om vad som gäller i mitt hem och att det här är sista chansen för honom att visa att han faktiskt inte är den där personen som gjorde oss så illa under många år med droger och skit. Och jag måste ändå säga att den tillit jag känner mot honom just nu är ändå rätt så stor. Jag har en bra magkänsla även fast det är nervöst.

Det här är trots allt en av de viktigaste händelserna i mitt liv och jag hoppas så att inget händer nu så jag kan krama min bror nästa fredag efter nästan 10 år.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 553
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 417
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30