Ja visst är det obehagligt, det jag blev mest förnärmad över var att, efter att hovslagaren hade verkat honom, kunde han inte stödja på vänster bak så hon blev tvungen att lägga på en sko där innan hon kunde lyfta och verka höger bak. Sedan karvade hon som sagt hål på höger bak så att det blödde kraftigt. Då när hon så småningom fortsatte med höger bak var min häst (som tro mig - aaaaaldrig sparkar ngn, vare sig häst eller människa) så rädd om sig/hade ont att han tydligen försökte kicka till hovis när hon skulle kapa tån en bit på det blodiga stället. Detta resulterade i att min stackars älskling fick knytnävs-stryk (för att han reagerat med smärta och var rädd.....)!!!!! Är det en rättvis behandling av ett djur? /en som mkt väl vet att en hovis såklart måste säga ifrån till hästen om den försöker sparkas - men i detta fall tycker jag att min häst blev missförstådd. Sedan kom veterinären som skulle undersöka min häst samt ge lite vaccination, tror ni jag skämdes eller? "Hej det här är min häst, såhär låter jag honom bli behandlad, se upp det ligger en blodpöl i stallgången för hovis har varit här :-/