Rie
Trådstartare
En del av de påslakan/underlakan som används kommer att kastas då de är uppnötta.
Nu har jag ett gäng ärvda fina gamla lakan/underlakan som ligger och tar upp plats så jag kom på den briljanta ide´n att göra om dem till påslakan och börja använda underlakanen.
Tänk så fint med broderi på framsidan av påslakanet, och kvalitén på bomullen är ju överlägsen det som
annars finns i det här hemmet.
"Nya" sängkläder och bättre med plats i linneskåpet.
Meeen.....storleken på dessa - eller snarare bristen på storlek.
De flesta visade sig vara i bredd 125-140 cm och i längd 220-225.
Våra täcken är 150 breda, som jag antar att de flesta nu är numera.
Har ni några tips på hur jag kan göra för att få ihop några kit med sängkläder av dessa utan alltför stort syarbete?
Jag ledsnar fort.....
Någon av er måste väl ha satts inför samma bryderi? Hur har ni löst det?
När jag tar i dessa tänker jag på min synskadade mamma som broderade sina initialer som ogift på dessa.
Jag förmodar att hon fick kämpa en del för att få det snyggt. Men det blev det.
De andra har spets.
Nu har jag ett gäng ärvda fina gamla lakan/underlakan som ligger och tar upp plats så jag kom på den briljanta ide´n att göra om dem till påslakan och börja använda underlakanen.
Tänk så fint med broderi på framsidan av påslakanet, och kvalitén på bomullen är ju överlägsen det som
annars finns i det här hemmet.
"Nya" sängkläder och bättre med plats i linneskåpet.
Meeen.....storleken på dessa - eller snarare bristen på storlek.
De flesta visade sig vara i bredd 125-140 cm och i längd 220-225.
Våra täcken är 150 breda, som jag antar att de flesta nu är numera.
Har ni några tips på hur jag kan göra för att få ihop några kit med sängkläder av dessa utan alltför stort syarbete?
Jag ledsnar fort.....
Någon av er måste väl ha satts inför samma bryderi? Hur har ni löst det?
När jag tar i dessa tänker jag på min synskadade mamma som broderade sina initialer som ogift på dessa.
Jag förmodar att hon fick kämpa en del för att få det snyggt. Men det blev det.
De andra har spets.