Om 4 lååånga veckor flyttar

L

Luxus

den här lilla tjejen hem till oss

killi1.jpg

CIMG4706.jpg

Sv: Om 4 lååånga veckor flyttar

Det är en blandras angora/persier

Visst är hon söt :love:

Hi hi kunde inte låta bli att lägga ut bilder på henne :angel:

Det förstår jag så bedårande söt som hon är! Och jag förmodar att Du anser att tiden går på tok för sakta... ;)

Hon är jättesöt! Ovanlig blandning också, eftersom turkisk angora är en så pass ovanlig ras. Har föräldrarna testats för FIV/FeLV, HCM och, i perserns fall, PKD?

Det är jag osäker på, kan du beskriva närmare vad det är för sjukdomar? :)

Är ny på raskatter så jag är inte så insatt men angoran är ovanlig alltså?

Senast ändrad av en moderator:

Det förstår jag så bedårande söt som hon är! Och jag förmodar att Du anser att tiden går på tok för sakta... ;)

Tiden går otroooligt långsamt :D

Hon har inte något vidare bra namn så jag vill döpa om henne, funderar på vad som skulle passa men jag kommer inte på något (är värdelös på namn), ge gärna förslag :)

FIV/FeLV är sexuellt överförbara. FIV är som människans HIV och FeLV är leukemivirus.
HCM är fel på hjärtat. Det undersöks genom att scanna hjärtat. Nackdelen här är att en katt aldrig kan friscannas: man ser bara hur hjärtat ser ut för dagen.
PKD1 är en sjukdom som finns främst hos perser och orsakar cystor på njurarna. Den ärvs dominant vilket betyder att statistiskt sett får 50% av kattungarna sjukdomen om en av föräldrarna har den. Fördelen här är att katterna kan DNA-testas. Fritestade föräldrar kan inte ge sjukdomen till kattungarna (eftersom de inte HAR den).

Tack för det utförliga svaret! ska kolla med uppfödaren :)

Vilket namn har raringen idag? Tänkte att man kunde ju SPINNA vidare på det och kanske komma på ett passande namn till henne...

Hon heter Killi i dag, är döpt av uppfödarens 4 åriga son :crazy: känns som killing (engelska) och det känns ju inte så bra på en söt liten katt..

Skulle vilja ha något vackert namn, kom gärna med tips! :)

Så lustigt, hur visste du att jag har funderat på det ;)

Chili låter bra i munnen och är lätt att ropa, gillar det :laugh: tyvärr så har vi en väldigt jobbig hund på jobbet som heter Chili:crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 018
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
589
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka