Olympus digitalkamera-hjälp!

Casper

Trådstartare
Jag har skaffat mig en digitalkamera med märket olympus. Nu är det så att för att lägga över bilderna på datorn så fick jag ett programm som hette master 2. Bilderna har kommit till datorn men HUR F*N kan jag lägga dom tex i pixbox osv??? ja kan inte ens räkna ut hur jag ska göra för att skicka en bild med mailen:(

När jag använde mobilen som kamera så la sig alla bilderna i mappen "mina bilder" och då va allt mkt lättare. Har ni som har denna kamera samma problem eller e jag helt krängd???

Sv: Olympus digitalkamera-hjälp!

Kolla på inställningarna i programmet för att se vart bilderna sparas.
Troligtvis behöver du inte använda Master 2 för att lägga över bilderna utan kan istället använda Utforskaren.

Med en digitalkamera eller liknande brukar man i princip aldrig behöva installera något speciellt program bara för att föra över bilderna. det är mest till för om man vill redigera och ändra dem innan man sparar.

Som zaga skrev, använd utforskaren istället. Då kan DU bestämma var du vill kopiera in bilderna.

Jag har en Olympus, behöver inget speciellt program alls. För mig kommer det bara upp en vanlig mapp där jag sedan markerar bilderna jag vill ha och för över till min Bildmapp på datorn:)

Mina bilder från min Olympus öppnar jag genom att gå på "Den här datorn" ---> "Flyttbar disk" ---> öppna alla mapparna tills bilderna som jag tagit visas och sen markerar jag allihopa och klipper ut (så de försvinner från kameran) eller kopierar (då blir de kvar i kameran) och klistrar in i en mapp som jag skapat någonstans på datorn och döpt till nåt.

Precis, så gör jag! Men jag tycker master 2 är ett jättebra program att lägga in bilderna i först och klippa till eller fixa ljuset och sedan gör man som saybia skrev!

tusen tusen tack:bow: nu lyckades jag från kamera till den mappen JAG ville ha..(mina bilder) men HUR :confused: gör jag nu med dom bilder som jag redan lagt över (utan att jag visste hur man skulle göra från början) till master programmet till dom mapparna som jag vill ha bilderna i egentligen...

Jag vill alltså att dom bilderna som jag råkade lägga över i "master 2" programmet, jag vill ha dom till "mina bilder" men hur tusan gör jag då.. jag har super fina bilder där som jag vill skicka men jag vet inte hur jag gör och jag vill inte att dom går förlorade då jag raderat dom från kameran:crazy:

Gå in på inställningar i Master-programmet och se vart det är inställt att den sparar dom.

jag hittar inte "inställningar" någonstans:crazy: ja jag vet jag är trög:cry:

Nu orkar jag inte installera programmet för att kunna leta, men vad har du för menyalternativ?

Alltså jag får upp programmet med en gång så jag ser bilderna på ena sidan typ och på den vänstra står det "album" och "mapp"

längst upp står det "överför" "bildspel" "epost" "utskrift" "redígera" osv men det står inget om inst någonstans va jag kan hitta

Om inte någon har löst det åt dig innan jag kommer hem från träningen så kan jag ladda ner det & kolla då.

ja gör det, jätte snälla du.. hur jag än lyckas så får jag bara mina bilder IFRÅN "mina bilder" till master men INTE ifrån "master" till "mina bilder":crazy: åhhhh rörigt!!!

Kan du inte bara gå in i mappen, kopiera bilderna och få dom dit du vill ha dom? Verkar som det funkar här..

Glömde av det igår, men nu har jag gjort det.

I den bildlisten som finns (Överför, Bildspel, E-post osv) så finns det "Alternativ" (några verktyg på bilden). Gå in där och titta vad det står på "Standardmål för överföring:". I den mappen borde dina bilder finnas!

Liknande trådar

U
IT & mobiler Hejsan! finns säkerligen ett och annat datageni här på buke,som kanske till och med skulle kunna hjälp mig?! Har köpt en ny...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka