öllöv skor

L

lojzan

Är det någon som har erfarenhet av dem ?

De verkar ju väldigt bra. :)

Har hört från flera hovslagare att dom inte alls är bra, pga gummien så tvärstoppas hoven när den når marken, det blir inget glid. Detta är mkt påfrestande för hästens senor, leder och ligament. Vet ej om det finns någon forskning på just gummiskor, men jag tänker inte ta chansen att prova iaf... :crazy:

okej, när man läser om dom verkar de ju väldigt bra, men man ska väl inte tro på allt man läser :crazy:

Jag hade sådana förra vintern.
Hur bra som helst. Men vad jag har hört så ska man inte sko med dem mer än 1-2 ggr i rad för som sagt så glider inte skon på hårt, torrt underlag + att pga gummit så får inte hoven jobba med svikten som den brukar med vanlig sko. Men som sagt var under vintern är den underbar, ingen snö alls som fastnar.

Problemet är bara att det inte är så lätt att få tag i brodd till dem. Men förhoppningsvis har hovslagaren sådana man kan få köpa till. Kolla upp det innan bara så du inte står där med bra vinter skor på hästen men är utan brodd! :(

Polisen i malmö hade provat dom...och dom gillade INTE dom...just för att det blev tvärstop när pållen gick..vanligen så "glider" ju hoven lite vid vart steg..(svårt att förklara)...+ att alla dom hästar som hade det fick stå lindade på natten pag. svulna bn...så dom bytte tillbaks till "vanliga".

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 490
Senast: Elise4321
·
Utrustning Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka