Öljäst/B-vitamin

S

Sannis

Min katt är som galen i mina B-vitamin tabletter, även när jag åt öljäst var han tar så fort jag öppna burken kom han sprigande. Sen försökte han gära ta dom ur handen. Han har aldrig fått några av mig heller.
Kan det vara så att han behöver få i sig sånna tabletter fast till katt då givetvis?:confused:

Sv: Öljäst/B-vitamin

Jag tror inte att det är ett vitaminbehov. Alla katter jag haft har varit galna i öljäst. Det är väl öljäst i sånna "kattvitamin"tabletter man köper på ICA och sånna gillar väl de flesta. B-vit brist är ganska ovanligt på djur öht.

Ge gärna din katt lite jästtabletter, det är nyttigt för dom också, inget farligt alls,( inte obegränsat då ), de brukar älska det. Jag körde med JästEx, till mina skogkatter, några stycken till var och en. Köpte dem på apoteket, kostar inte mycket heller. Bara fördelar, och de äter dem utan att man behöver krångla, jättebra.

Bara fördelar, och de äter dem utan att man behöver krångla, jättebra.

Vilka fördelar då? Du får ursäkta men jag tycker det låter som samma skitsnack som på häst om att man ska ge b-vit, för det är i alla fall inte farligt. På häst lägger folk ut hundratals kronor på något som djuren bara kissar ut, helt i onödan men "alla" gör det.

Varför rekomendera någon ett tillskott utan att veta att djuret behöver det? Det finns väl roligare saker att lägga pengarna på. Visst, vill man ge en jästtablett istället för godis så fine men att gå och köpa jästtabletter bara för att det inte är skadligt tycker jag är lite löjligt.

Ag. Jästex fnns det väl inte att köpa på apoteket lägre eller har jag helt fel?

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka