Olja till tunn shettis

hanna_shetland

Trådstartare
Hur mycket olja kan/bör man ge till en liten, tunn shettis? Har fri tillgång på hö med höga värden (svårt att säga hur mycket han petar i sig), Hippo musli Harmoni, salt. Nyligen avmaskad.

Sv: Olja till tunn shettis

Maxgiva är 75-100 gr/100 kg kroppsvikt och utfodringstillfälle. Sammanlagt högst det dubbla per dag, dvs 150-200 gr/100 kg häst och dag.
//marti

Sv: Olja till tunn shettis

Ja du Hanna, det får du faktiskt väga själv... Och förresten kom ihåg! LÅNGSAM tillvänjning som vid all annan ändring av foderstaten, men det vet du ju redan...
//marti

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama