Masqueradee

Trådstartare
Efter att i många år varit en stark röst i kriget mot oliver i alla dess former har jag totalt bytt sida och nu har det gått så långt att jag till och med har köpt hem oliver!
Men nu till den stora frågan... Hur äter man oliver på bästa sätt? Hitintills har jag mest gått och snott och ätit med fingrarna från kylen (:o), tapas och hackat ned lite i fetaoströra.
Har även kommit fram till att mina favoriter är de stora gröna utan fyllning, även om små gröna med vitlöksfyllning även de är helt okej, om det har någon betydelse? :)

Efter att i många år varit en stark röst i kriget mot oliver i alla dess former har jag totalt bytt sida och nu har det gått så långt att jag till och med har köpt hem oliver!
Men nu till den stora frågan... Hur äter man oliver på bästa sätt? Hitintills har jag mest gått och snott och ätit med fingrarna från kylen (:o), tapas och hackat ned lite i fetaoströra.
Har även kommit fram till att mina favoriter är de stora gröna utan fyllning, även om små gröna med vitlöksfyllning även de är helt okej, om det har någon betydelse? :)

Jag gillar mest svarta och kalamataoliver. Med dom brukar jag göra grekisk sallad, toppa hemgjord pizza eller koka någon god fylld pasta och servera med ruccola, körsbärstomater, mozarrella och hackade oliver, olja och balsamicocreme. Jättegott!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 255
Senast: Dimmoln
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Blue
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 237
Hästvård Har en liten fundering kring min häst. Ett kallblod, pigg och kry och alltid matglad, har aldrig lämnat ett strå i hela sitt liv...
Svar
6
· Visningar
1 555
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix