Olika saker?

F

Franko_81

Har ni samma schabrak,benskyd,hjälm o.s.v vid träning och tävling?
Eller har ni olika saker? :)

Sv: Olika saker?

benskydd har jag olika. har hemmaskydd och tävlingsskydd.
vissa schabrak använder jag oftast bara på tävling..

Benskydd har jag speciella tävlingsskydd. Använder Veredus vid tävling och vanliga Pro-skydd hemma. Schabrak varierar, men oftast har jag inte tävlingsschabraken hemma. Resten använder jag både på tävling och hemma.

Jag har allt på både träning och tävling, även schabrak ibland! Det enda som skiljer är täckerna, hon har två speciella tävlingstäcken!

Diana

Samma utrustning oavsett om det är tävling eller träning (ibland ett speciellt tävlingsshabrak, men oftast hänger det med på träningar oxå sen, tills det blir smutsigt)

Hästen har samma utrustning på tävling som när den hoppar hemma.
Vi har ett tävlingsschabrak som helst bara används då.
Vi har speciella tävlingstäcke eftersom min lilla gris skitar ner dom så fruktansvärt i boxen.
Jag brukar ju inte rida runt i vita ridbyxor och kavaj hemma;)
Innan hade jag en tävlingshjälm men den har nu blivit ordinarie efter en vurpa med den andra.:p

Benskydd har jag samma som jag har på hoppträning. Schabrak har jag speciella tävlingsschabrak. Annan utrustning är densamma.

Har särskilda skydd till tävling (Veredus), särskilda till ridning hemma (Eskadron) och ytterligare särskilda som bara är till ridning i skogen (Hampa Pro) :p

När det gäller schabrak så har jag några som jag enbart tävlar i, men de flesta kan jag ha både när vi är hemma och när vi tävlar. Hjälm har jag olika hemma och på tävling. Tävlar i Charles Owen JW eller Gr8 och rider hemma i en Showjumper XP.

Benskydd-olika
hjälm-olika
schabrak- olika, snygg schabrak vid träning/tävling
Annars är det samma utrustning borta som hemma.

jag har samma saker på träning och tävling, eller har lite slit och släng skydd som jag rider ut med och såklart några sånna schabrak men annars har jag såpass fina saker (och mycket saker) så ja kan använda allt på träning som tävling.

Använder i stort sett samma saker, Har väl vissa shabrak man inte nöter så mycket på till vardags. Sen blingar jag upp med lite pannband och sånt. Har en tävlingshjälm, ridbyxor och tävlingstäcken som jag enbart använder på tävling...

Har olika skydd när jag rider hemma, tränar och tävlar.
Olika schabrak, träns och förbygel/martingak också.
Har en hjälm när jag rider hemma och en annan när jag tränar och tävlar.

Benskydd varvar jag med, men har slit och släng skydd när jag rider ut osv.
Schabrak tar jag nåt extra fint till tävling. Har inte så många fula schabrak faktiskt :p Men Lamicell är super till vardags :bow:
Han har ett speciellt tävlings och tränings täcke.

Jag varvar med mina två hjälmar JW och GPA. JWn är snyggast men den har blivit lite förstor och åker ner över ögonen när jag hoppar :mad: Tar därför oftast GPAn även fast den är på gränsen till för liten, suck haha.

Är lite olika. Har läderskydd som för det mesta bara används vid tävling, och sen har jag en del vita schabrak som bara används vid tävling....men har ganska mycke grejer så växlar lite kors och tvärs mellan benskydd och träns och schabrak:D

Samma saker både på träning och tävling! Jag har ett speciellt tävlingsschabrak som jag brukar använda enbart på tävling. Men träns, hjälm, skydd mm är samma som hemma!
Har ett fleecetäcke som jag bara använder på tävling enbart för att det ska vara rent. De som används till vardags blir ju så smutsiga fort. :D

Så nej, ingen speciell tävlingsutrustning!

//Alice

Jag har olika skydd, har catago hemma och prestige läderskydd på tävling .

schabrak är lite både och, har något speciellt tävlings-schabrak .

Hemma:
Rider jag med veredus benskydd, samt lindor. Träns varierar jag, beroende på vilket bett som ska ridas på. Olika täcken självklart och hjälm varierar mellan Gr8 och GPA.

Borta:
Blingar upp tränsen/Förbygeln lite extra med olika pannband etc. samt speciella schabrak för tävling och bättre träning (hur man nu ska säga). Brukar tävla i min gr8 men den åker även på åd och då vid hemma bruk. Eskadrons läder skydd/Carbone Gel åker åp vid tävling och speciella tävlingstäcken.

jag har speciella tävlingsschabrak, skydd och hjälm(använder till "bättre" träningar oxå, jag har också olika skor/stövlar på tävling och hemma. har speciell magplatta och träns vid träning/tävling också, samt tävlingskläder, har nästan allt utom sadeln olika:p

Jag har olika tävlings och tränings skydd, tävlings skydden är lite finare =)

Schabrak har jag också olika. Träns också =)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En OS-medalj kan firas på många olika sätt, det visas i de här klippen på de tre individuella medaljörerna från hoppningen.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka