Oki Doki på väg att säljas

Sv: Oki Doki på väg att säljas

Lite Ot.
Men jag tycker det ser ut som zoer sadlar så långt fram. Nån mer som tänkt på det?

Okidoki har ju lite halvkonstig exteriör, det kanske är därför det ser ut så? På hoppbanan är han läcker, däremot!

Lite Ot.
Men jag tycker det ser ut som zoer sadlar så långt fram. Nån mer som tänkt på det?

Det har jag också tänkt på! Tycker det ser så konstigt ut. Men det är nog så att den inte har så bra sadelläge och dess korta rygg gör att sadeln inte kan ligga någon annanstans!?

Undras hur dyr han är! :D

Okidoki har ju lite halvkonstig exteriör, det kanske är därför det ser ut så? På hoppbanan är han läcker, däremot!

Nä exteriört har han inte mycket att komma med. Titta bara på hans framben när han galopperar. Men har scoop, energi som tusan och han har mod! Det räcker långt uppenbarligen!

Han sadlar nog på det mest optimala stället med tanke på att hästen presterar optimalt.

Ja jag vet inte. Vet ju att det är väldigt olika syn på sadlar från land till land. Men när man tittar på filmer på Zoer (oavsett vilken häst han rider) så ser alla sadlar ut att ligga väldigt långt fram jämnfört med hur vi i sverige sadlar med bogfrihet och hela faderullan. Men uppenbarligen är ju som sagt inte sadeln något problem för hans hästar.:)

Jag tycker det är synd att det med största sannolikhet splittrar ekipaget. De är så härliga att se ihop, Albert och Oki :love:

Ja jag vet inte. Vet ju att det är väldigt olika syn på sadlar från land till land. Men när man tittar på filmer på Zoer (oavsett vilken häst han rider) så ser alla sadlar ut att ligga väldigt långt fram jämnfört med hur vi i sverige sadlar med bogfrihet och hela faderullan. Men uppenbarligen är ju som sagt inte sadeln något problem för hans hästar.:)

Tittar du på hopptävlingar från för ca 10 år sedan så sadlade väldigt många av toppryttarna så långt fram för dom ansåg att det gav hästen mer frihet att komma upp med ryggen i språnget, och det är en del som håller väldigt hårt i gamla traditioner ;)

/Camilla

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång i tiden hängde jag här. Jag skrev massvis med blogginlägg under flera års tid, älskade det. Men det var ett tag sedan nu, så nu...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Förhandlingarna var intensiva men lördag kväll lyckades den argentinska ryttaren José Larocca få iland köpet av Albert...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: aabbccdd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama