Eller vad har ni för inneskor på era arbeten? Jag har vikarierat i en skola ett tag nu och gått omkring utan skor i klassrummet, men det börjar kännas i fötter och rygg. Jag tänkte köpa mig ett par bra inneskor som ger skönt stöd för fötterna och visst är det några lärare på skolan som har tofflor/sandaler, alltså inte några fina sandaler som man har till t.ex. klänning utan ni vet, såna där stadiga, grövre sandaler som är gjorda för att gå omkring inomhus med. Det ser jätteskönt ut och enkelt att komma i och ur, men jag gillar inte att gå barfota i skorna - mina fötter blir alltid iskalla utan sockor på! Så jag funderar lite på vad folk i allmänhet egentligen tycker om kombon sockor/strumpor + tofflor/sandaler? Med långbyxor till menar jag nu...
Är det så gräsligt att jag kommer att bli utskrattad av eleverna eller är lärare och vårdpersonal kanske ett undantagsfall för regeln "aldrig sockor i sandaler"? Ja, jag vet att hela frågan är sjukt ytlig och att det är ett löjligt I-landsproblem, men som sagt jag är nyfiken på vad andra tycker.
Om det är big no no på sockor och sandaler, vad ska man ha för inneskor då? Det måste vara skönt och lätt att hoppa i och ur. Gympaskor har jag tänkt på, men också hittat en stor nackdel med - gummisulor gnisslar galet mycket mot golven i klassrummen. Snacka om att ge eleverna (och sig själv) något att störa sig på...
Kanske finns det några här som jobbar som lärare? Eller inom vården? Eller annat yrke där man har inneskor... Vad har ni på fötterna egentligen?
Är det så gräsligt att jag kommer att bli utskrattad av eleverna eller är lärare och vårdpersonal kanske ett undantagsfall för regeln "aldrig sockor i sandaler"? Ja, jag vet att hela frågan är sjukt ytlig och att det är ett löjligt I-landsproblem, men som sagt jag är nyfiken på vad andra tycker.
Om det är big no no på sockor och sandaler, vad ska man ha för inneskor då? Det måste vara skönt och lätt att hoppa i och ur. Gympaskor har jag tänkt på, men också hittat en stor nackdel med - gummisulor gnisslar galet mycket mot golven i klassrummen. Snacka om att ge eleverna (och sig själv) något att störa sig på...
Kanske finns det några här som jobbar som lärare? Eller inom vården? Eller annat yrke där man har inneskor... Vad har ni på fötterna egentligen?