OK att avmaska innan fölning?

lilith

Trådstartare
Alla mina dräktiga ston har gått över tiden och totalt spräckt mitt planerade hag- och avmaskningsschema. Finns det några risker med att avmaska 1-20 dagar före fölning? Vill inte gärna släppa ut dem på "rent" bete utan att ha avmaskat innan.

Sv: OK att avmaska innan fölning?

Vissa medel kan man inte ge till dräktiga/digivande ston men vissa kan man. Jag avmaskade mitt sto häromdagen och hon är beräknad till den 3 juni...
Kommer tyvärr inte ihåg vad medlet hette men veterinären skrev ut det.

Sv: OK att avmaska innan fölning?

Skicka in ett kolla masken prov! Det gjorde jag och det visade 0, alltså hade en avmasking varit helt onödig. Kanske är det detsamma för Dig :) Då är problemet löst....

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 865
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: mars
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka