Ojoj, nu är det snart dags!

Solvira

Trådstartare
Är så himla exalterad nu! Lite pang bom sa körläraren efter lektionen idag att "nu tycker jag att vi går in och bokar en uppkörning till dig". Visst har jag känt att det gått framåt rejält på sistone, men jag trodde ändå att jag skulle vara kvar på landsväg och öva ett litet tag till.

(Ja, jag har varit duktig på att nedvärdera mig själv, men också mycket för att min första körlärare inte haft mycket positiv att säga till mig. :angel:)

Men idag kändes det bra, och herrejävlar va bra det känns att körläraren tyckte det också! :bump::banana:

Om 1,5 vecka smäller det! :banana::banana::bump::bump:

Jag klarade både teoriprovet och uppkörningen! :bump::banana:

Nu håller jag tummarna för dig också, @Mirre!
Grattis!!
Hur känns det nu? :)

Tack! :)
Men lite småsur, körläraren sade till mig att två tre lektioner till innan uppkörning räcker. Sedan ändrade hon sig när vi kom in på körskolan och sade något annat till dem därinne. Gick in och kollade på nätet sedan, då var 8 lektioner uppbokade. O_o

@Mirre Helt otroligt! Går omkring och utbrister "herregud, jag har körkort!" för mig själv lite då och då. :D
För mig var det som så att när jag skulle börja med landsväg så sa jag till min körlärare att jag tänkte köpa ett till fem-pack lektioner efter de 5 jag precis köpt var förbrukade och hon svarade "ja, om det ens behövs" (hade då kört 35), och i slutändan köpte jag 19 lektioner till efter det (tror jag det blev efter den punkten, köpte 64 allt som allt). Men, det gjorde också att jag kände mig lugn och välförberedd på uppkörningen nu! Däremot skulle jag nog tagit med min körlärare att jag ville att vi tillsammans skulle planera kommande lektioner om min körlärare gjort som din... Jag gjorde ju ändå som så att jag sa mina planer till min körlärare, märkte att jag inte kom framåt så snabbt med henne och bytte. Så även om jag tror att jag hade behövt färre lektioner om jag vågat byta tidigare så var det ändå jag som planerade (till viss del, jag hade faktiskt trott att jag behövt 5 lektioner till men det gick himla snabbt i slutet).
Hur mycket har du kört? Kör du bara hos körskolan? Jag bytte körlärare en del mot slutet (de började gå på semester :p) och det hjälpte mig otroligt mycket mer än när jag bara körde med en och samma!

@nexxa och @fryckan Tack så mycket! :D :bump:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Äldre Hej Buke. Just kommit hem från körskolan och är nästan gråtfärdig. Glad i hågen åkte jag dit och förväntade mig att efter lektionen...
2
Svar
33
· Visningar
7 997
Senast: Landsbygds
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar