Ojämt musklad-träningstips?

B

Balkasch

Min häst har varit halt en längre tid + en låsning i vä bog, är nu "frisk" men har ju tyvärr fått mindre muskulatur på vänster sida vid bog & manke,han har ju inte belastat sig riktigt.'
Hur tränar jag upp den sidan bäst, hörde ngt om att sätta joggingvikt runt min skänkel för att stärka upp sidan?
Alla tips är välkommna - har ett digert arbete framför oss.....

Sv: Ojämt musklad-träningstips?

skritta mycket i uppförsbacke eller lite 'off road' det vill säga sidan av i skogen.
Låt hästen gå på långa tyglar och om hästen vill ha huvudet lågt är det bara bra!

Sv: Ojämt musklad-träningstips?

Vi bor bra så vi har tillgång till backar med bra lutning & tränar även i hav & skog så han är bra tränad i övrigt, men behöver komma ifatt med den vänstra sidan mer än den andra.

Liknande trådar

Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: sandrafors
·
Träning Har en häst på 5 år som jag haft mindre än ett år. Från början va han stel, dålig framåtbjudning osv Efter några månader börja han gå...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: Tjockisina
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 351
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 140
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila