P
PiipeN
Min 5 månaders katt har haft diarré, beror troligen på mjölk så vi har slutat ge mjölk åt honom, och idag tog jag en närmare titt i baken på min katt för att se om han var irriterad eller nåt av diarrén.. Det var han inte, såg helt bra ut runt analen. Såg i förbifarten något ljust runt urinröret, och tittade en gång till. Det var små, ljusgula runda saker som satt fast runt hela urinröret. Ca en 40 stycken kanske. De rörde sig typ en halv millimeter åt var sida lite då och då, så därför antar jag att det är något levande. Finns det någon ohyra eller nåt som sätter sig runt urinröret på hankatter? Har inte hört talas om någon sånt..
(Det här handlar om en av många utekatter på landet, så veterinärbesök i mitt fall är inte möjligt ifall det inte är livshotande. Pappas idéer. Han vill inte lägga ur veterinärpengar på en utekatt som troligen också är lite inavlad.. Det här är inte alls ovanligt här ute på landet där jag bor. Kanske låter hemskt för en del, men så är det och kommer alltid att vara här antar jag. Bara så ni vet lite om situationen.)
(Det här handlar om en av många utekatter på landet, så veterinärbesök i mitt fall är inte möjligt ifall det inte är livshotande. Pappas idéer. Han vill inte lägga ur veterinärpengar på en utekatt som troligen också är lite inavlad.. Det här är inte alls ovanligt här ute på landet där jag bor. Kanske låter hemskt för en del, men så är det och kommer alltid att vara här antar jag. Bara så ni vet lite om situationen.)