Oh my god!

Diabolical_Kitten

Trådstartare
:eek:

Jag provade en hoppsadel idag... Den passade..
:bump: :bump: :bump:
Ja, ni läste rätt... Den passade...
:banana: :banana: :banana:

Hästen gick helt okej (var lite som inte kändes bra, men när jag hade drivit på hästen lite drog jag slutsatsen att det berodde på att hästen hade en dålig dag, inte att sadeln inte kändes bra) och jag gillade den...
Sadeln i fråga är en M&N. Provade en 17" 32 som var helt platt i stoppningen, och jag har reserverat en begagnad 18" 33 bom som bara kostar 7500.
Tjejen som har den bor typ 70 mil härifrån, men som tur är ska hon vara med på en tävling typ 15 mil härifrån. Så jag ska hämta den på fredag :banana:
Ibland har man faktiskt tur...

Provade också en 17" 33 dressyr, men den var faktiskt för smal för hästen. Även om 32:an var platt i stoppningen så var den ju inte så platt. Men dressyren kanske inte kom ner på hästen riktigt pga de långa panelerna, menmen... Tur att jag inte ska ha en sån :D Och så provade jag en specialbeställd Frank Baines reflex, 17,5 som hade bomvidd WS6 (bredare än XW tydligen) men den var så bred så panelerna bara stod rakt ut från hästen och så var den alldeles för böjd...

Hela min vecka är räddad :D :D :D

Senast ändrad:
Sv: Oh my god!

Eller hur! Den låg som handen i handsken på honom, jag höll på att smälla av! Jag tvekade faktiskt att ringa hästaffären och fråga om de hade några M&N inne, för det brukar inte finnas, speciellt inte i så breda storlekar, men det var ju tur att jag ringde ändå...

Och vet du vad? Sadeln gled inte fram en centimeter! Hela tiden jag provade såg jag ut såhär :eek: Kunde inte fatta att jag vekligen hade hittat en sadel, och som dessutom fanns begagnad i rätt storlek.

grattis ;) M&N är underbara, typ det ända som passade mej och ponnyn:)

Jag håller med :D
Jag har aldrig provat en av deras hoppsadlar i rätt bomvidd, utan något har alltid varit fel. Då när jag provade dom gillade inte jag flatbacks heller, men det gör jag nu :D Hade aldrig provat om jag inte hade hittat en beg, då jag inte har 17 000 till övers för en sadel som jag inte kan ändra bomvidd på...

Grattis!!:banana: :banana:

Låter som att alla hittar sadel utom jag:p

Inte jag heller kan jag upplysa om...:crazy:

Köpte en Wintec Allround för en månad sen och den låg kanon med rött koppjärn!!;) Allt kändes perfekt och magkänslan var super!! Men så förra veckan upptäckte jag att den var för trång och låg i bakvikt plötsligt...:cry: Fick ett vitt koppjärn idag och bytte. Hade ju misstänkt att det inte skulle funka och det gjorde det inte heller... Nåt hände med bommen... Men jag kan inte avgöra om den blev rakare eller svängdare. Mer svängd tror jag.... Så nu blir det bomlöst för mig tror jag.

Sorry, för trådkapningen....:eek:

*Kapar lite till*

Lär nog bli bomlös för min del också.

Oh vad kul, då kan ni ju vara med på hoppträningarna sen och joina mig på uteritter :)
Grattis kanske man ska säga :p

Vet hur det är, som tur är så har jag ju en bomlös för när hoppsadeln inte passar mer :( Men det var ju tur för mig att jag inte gav upp hoppet och var lika optimistisk idag när jag provade som jag är alla andra gånger :p

Amandla: yes, men först ska vi nog vänja oss lite vid den :p Vi ska nog börja med cavaletti innan vi börjar med dom stora hindrena ;)

grattis grattis:banana: :banana: :bump: . Hoppas ni kommer trivas i nya sadeln, så ni kan ut och härja på hoppbanorna;)

Haha ;) Vi ska ut tävla MSV hoppning på lördag :D Sadeln kommer på fredag så vi får ju nog med tid på oss att öva ;)

...Eller kanske inte ;) Jag kanske vågar hoppa 50... Hästen kommer ju minst sagt vara pigg som basra den...

Stort GRATTIS!!! :banana: :banana: Skam den som ger sig... ;) :bump:

Med ett stort hopp om hopp-framtiden.. :p

Jag ska hämta sadeln på fredag, detta är vad jag ahr sett av den:

mmdownload21.jpg

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 430
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 378
Senast: Emiro
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 457
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Letar efter en dressyrsadel till min ponny som är korsning arab/fjording. Araber är ju inte precis kända för sitt goda sadelläge så jag...
Svar
3
· Visningar
2 652
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka