Ogräs på ridbana

_Molle_

Trådstartare
Jag har en mindre ridbana (20x40) med någon sorts grus/sand som underlag. Ingen avancerat men duger gott och väl för lite markarbete.
Nu under sommaren har den blivit extremt sporadiskt använd pga uteritter och mycket jobb.
Så nu är den helt övervuxen med diverse ogräs.
Skäms lite hur jag hamnat efter med underhållet, men så är det

Vad har ni nu för bra tips på att bli av med det? Har spenderat ett par dagar med att dra ogräs men det är ohållbart känns det som...
Har en traktor med piggharv, en fyrhjuling med något dito. Finns det något medel som funkarbra?
 
Sv: Ogräs på ridbana

Jag har en mindre ridbana (20x40) med någon sorts grus/sand som underlag. Ingen avancerat men duger gott och väl för lite markarbete.
Nu under sommaren har den blivit extremt sporadiskt använd pga uteritter och mycket jobb.
Så nu är den helt övervuxen med diverse ogräs.
Skäms lite hur jag hamnat efter med underhållet, men så är det

Vad har ni nu för bra tips på att bli av med det? Har spenderat ett par dagar med att dra ogräs men det är ohållbart känns det som...
Har en traktor med piggharv, en fyrhjuling med något dito. Finns det något medel som funkarbra?

Harva och räfsa bort torkat ogräs om och om igen. Sen är det nog handkraft som gäller. Det sitter väl inte så hårt eller har du jord under gruset? Hos mig växer det bara i kanterna och det kör vi med trimmern eller hackar bort.
 
Sv: Ogräs på ridbana

Jag har en mindre ridbana (20x40) med någon sorts grus/sand som underlag. Ingen avancerat men duger gott och väl för lite markarbete.
Nu under sommaren har den blivit extremt sporadiskt använd pga uteritter och mycket jobb.
Så nu är den helt övervuxen med diverse ogräs.
Skäms lite hur jag hamnat efter med underhållet, men så är det

Vad har ni nu för bra tips på att bli av med det? Har spenderat ett par dagar med att dra ogräs men det är ohållbart känns det som...
Har en traktor med piggharv, en fyrhjuling med något dito. Finns det något medel som funkarbra?

kör över med gräsklipparen först så slipper du en massa långt ogräs i harven.
sedan kör du med harven 1 till 2 ggr i veckan så stryper o krossar du bort allt grönt på ett par veckor
 

Liknande trådar

Anläggning Del 146! ;) Jo jag har hittat sökfunktionen, men inte hittat rätt tråd för mig ändå... Vi har som sagt köpt gård och jag vill...
Svar
7
· Visningar
4 293
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp