Ögonskada-hur följs det upp?

Hippocampus

Trådstartare
Förra året fick jag släckt kalk i ögonen, framförallt vänster. Efter rådgörande med 1177 åkte jag till akuten där de sköljde ögat i 3 timmar. Dagen efter kom jag till ögonmottagningen där de tittade mer noggrant och jag fick lite droppar osv. De mätte även synen, fast de sa att den mätningen inte gäller hos en optiker. Vad är det för skillnad?
Snart har det gått ett år och jag är mest nyfiken då försäkringsbolaget kommer höra av sig, har någon gjort uppföljning på ögonskada? Görs det hos vc eller ögonläkare? Optiker? Jag tycker det är lite läskigt med ögon, det är så känsligt område.

Förra året fick jag släckt kalk i ögonen, framförallt vänster. Efter rådgörande med 1177 åkte jag till akuten där de sköljde ögat i 3 timmar. Dagen efter kom jag till ögonmottagningen där de tittade mer noggrant och jag fick lite droppar osv. De mätte även synen, fast de sa att den mätningen inte gäller hos en optiker. Vad är det för skillnad?
Snart har det gått ett år och jag är mest nyfiken då försäkringsbolaget kommer höra av sig, har någon gjort uppföljning på ögonskada? Görs det hos vc eller ögonläkare? Optiker? Jag tycker det är lite läskigt med ögon, det är så känsligt område.
Jag ska på besök hos ögonläkare pga en operation i skallen som eventuellt kan ha skadat synnerven. Jag besökte även en läkare för ett par år sedan för att kontrollera att ögat inte var stört/skadat så min erfarenhet är att eventuella skador kollas hos ögonläkare. Den jag ska till nu är SÖS ögonmottagning, dvs rätt skickliga läkare generellt på ögon. Gången innan var det på neurohuset på Karolinska, dessa inriktade på ögon som pajas pga neurologiska bekymmer om jag förstod det hela rätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka