Ögonfransfärg

karamelldrottningen

Trådstartare
Inspirerad av andra tråden undrar jag om det finns någon riktigt bra färg för ögonfransar?

Vad använder ni och hur länge sitter färgen i?
 
Åh, bra. Skulle också gärna vilja ha tips. Jag har jätteljusa ögonfransar, och den färg jag provar har liksom bara glidit av under färgningsprocessen. Ingen nyansskillnad alls efter färgning.
 
Jag använder depend och tycker det blir bra 70% av gångerna, annars färgar jag bara om dagen efter eller något.
Nyckeln till att få det att funka för mig är att vara supernoga med att alla mått är perfekta, och att blanda ihop genom att vispa runt ganska fort så det kommer bubblor i. När färgen blir lite lila-aktig och superkrämig är det perfekt. Sedan står jag och målar i kanske 5 minuter på fransarna, om och om igen. Sedan vänta 10 minuter.
Då sätter det sig vanligtvis på mig.

Sedan är jag superduperförsiktig med att inte få i ögonen. Svider det och har sig tar jag hellre bort och börjar om.
 
Nu när folk säger att de tvättas ur så snabbt måste jag undra vad som är bättre än bara mascara?
 
Nu när folk säger att de tvättas ur så snabbt måste jag undra vad som är bättre än bara mascara?
Det jag menar med tvätta av fort är att själva färgningen tar kort tid. Färgen sitter ju några veckor.
Jag tycker det är skönt att slippa mascara ibland och gå utan smink.
Jag pallar inte vattenfast mascara som måste ha specialmedel för att få väck. Eller vattenlöslig som ev kladdar om man tränar mkt, simmar etc.
För min del är det ju också ögonbrynen jag färgar iom att jag tycker om en mer markerad look. Och det är svårt att hitta vattenfast smink för brynen. Det är ju färga eller tatuera isf om man vill ha vattenfast och gärna en look som ser ut som hår och inte bara en penn-linje.
 
Det jag menar med tvätta av fort är att själva färgningen tar kort tid. Färgen sitter ju några veckor.
Jag tycker det är skönt att slippa mascara ibland och gå utan smink.
Jag pallar inte vattenfast mascara som måste ha specialmedel för att få väck. Eller vattenlöslig som ev kladdar om man tränar mkt, simmar etc.
För min del är det ju också ögonbrynen jag färgar iom att jag tycker om en mer markerad look. Och det är svårt att hitta vattenfast smink för brynen. Det är ju färga eller tatuera isf om man vill ha vattenfast och gärna en look som ser ut som hår och inte bara en penn-linje.

Då förstår jag, fair enough! :)
Förstår också att när man pratar om att "tatuera" ögonbryn är det inte faktiska tatureingar då? Jagtänkte a'la MJ.
 
Då förstår jag, fair enough! :)
Förstår också att när man pratar om att "tatuera" ögonbryn är det inte faktiska tatureingar då? Jagtänkte a'la MJ.

Jo, det är riktig tatuering. Men de sitter kanske inte direkt livet ut. För många behöver det fyllas på regelbundet som jag förstått det.
Googlar du tex 3 d bryn så får du upp resultat. En del är riktigt bra på att få det att se ut som hår(och i nice form etc).
 
Inte? Ja då känns det genast mer säkert 😊

Det svider som satan och står på förpackningen att man inte ska få i ögonen och att det endast är för professionellt bruk, men ändå säljs det på vanliga marknaden, lol.

Jag fick i ögat en gång och hade dimsyn i 3-4 dagar efter det.
 
Det svider som satan och står på förpackningen att man inte ska få i ögonen och att det endast är för professionellt bruk, men ändå säljs det på vanliga marknaden, lol.

Jag fick i ögat en gång och hade dimsyn i 3-4 dagar efter det.
Usch.
Jag har något minne av att det skulle slutas säljas i vanliga affärer?
Kanske är ngt jag drömt😆
 
Usch.
Jag har något minne av att det skulle slutas säljas i vanliga affärer?
Kanske är ngt jag drömt😆

Tror det är de serumen du tänker på. Något fick ju sluta säljas. Jag använder Refectocil + oxiddanten från samma märke. Man blandar båda. Men numera är jag bra på att undvika få i ögonen haha.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 350
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 561
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 291
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
409
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp