Kramtizzlan

Trådstartare
Hej min häst har varit lite "rinnig" i ena ögat ett tag:confused:
Ena stunden tycker jag att det ser bra ut o i nästa tycker jag att det ser lite sämmre ut.... Han är inte direkt förkyld!

Eftersom det blir bättre till o från har jag inte ringt veterinär men överväger att göra det nu snart!

Sedan har vi ett till problem... Magen eller snarare rumpan:rofl:
Bollarna är bra men han är så spruttig...:o Foderstaten är den samma som har varit länge. Men vi fick spån i stället för halm för ett tag sedan... Det tog ett tag innan jag fick tag i halm som han kunde få o pilla i sig har inte märkt någon skillnad ännu! Vad tror ni ska jag bara vänta o hoppas att halmen ska göra susen eller har ni några andra tips för spruttiga rumpor:angel:

Ska meddela att han inte får någn betfor eller annan "blöt" mat

snabba svart tack

Sv: Ögon...

Det där med ögat kan nog vara en blockerad tårkanal, be veterinären kolla på ögat.
Kan behöva sköljas ur.

Kramtizzlan skrev:
Hej min häst har varit lite "rinnig" i ena ögat ett tag:confused:
Ena stunden tycker jag att det ser bra ut o i nästa tycker jag att det ser lite sämmre ut.... Han är inte direkt förkyld!

Eftersom det blir bättre till o från har jag inte ringt veterinär men överväger att göra det nu snart!

Sedan har vi ett till problem... Magen eller snarare rumpan:rofl:
Bollarna är bra men han är så spruttig...:o Foderstaten är den samma som har varit länge. Men vi fick spån i stället för halm för ett tag sedan... Det tog ett tag innan jag fick tag i halm som han kunde få o pilla i sig har inte märkt någon skillnad ännu! Vad tror ni ska jag bara vänta o hoppas att halmen ska göra susen eller har ni några andra tips för spruttiga rumpor:angel:

Ska meddela att han inte får någn betfor eller annan "blöt" mat

snabba svart tack

Jag har en häst som till och från får rinniga ögon, men det enda jag behöver göra är att badda ögonen med koksaltlösning så blir det bra efter några dagar igen. Billigt och bra, koka 1 L vatten och häller i ca 2 tsk salt, låt svalna sen är det bara att badda på...:bump:

Han hade en liten inflamatiom i slemhinnorna rund ögat. Inget annat var skadat som tur var:bow: Så nu ska han få ögonsalva....
3grr om dagen i 10 dagar:eek: har fått leja halva stallet nu för att få till alla smörjningar... lite jobbigt men skönt att ha fått det fixat:banana: Hoppas att det går över nu annars kan tårkanalen behövas sjöljas ur...?

NÅGON SOM VET HUR DET GÅR TILL???:eek:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 622
Senast: Tonto
·
Hästvård Min ena häst börja bli hängig under tisdag-onsdag förra veckan, kontaktade veterinär på tordagen då benen börjat svullna på henne, fick...
2
Svar
21
· Visningar
4 140
Senast: Hemi
·
Hundhälsa Hej! Måste få skriva av mig.. Att göra en lång historia lite kortare så skulle min kompis hjälpa till och rehabilitera en "nervös" hund...
Svar
15
· Visningar
2 077
Senast: Sissa
·
Hästvård Om ni haft häst med den skada, hur lång behandlingstid med mediciner har ni fått? Min ponny får återkommande ögonskador och på min...
2
Svar
21
· Visningar
9 048
Senast: Hanna_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar