Överallt och ingenstans!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Det sammanfattar mina barn/bebisar? för tillfället! :rofl:

Varför var perioden då de kunde sitta stadigt på filten och man vågade lämna dom en stund, så kort???? ;)

Upptäckarglädjen är verkligen enorm och hjälp så snabba de är när de verkligen bestämt sig för att göra något eller vara någonstans!

En annan sak som jag upptäckt är så mycket som dammsugaren bevisligen missar när man dammsuger. Dottern har en benägenhet att hitta det och hon vill verkligen behålla det för hon är väldigt bra på att knipa ihop munnen! :D

Roligaste leksakerna just nu: sladdar (som mamma och pappa inte visste att de hade/trodde de barnsäkrat), understa lådan med alla plastpåsarna, dammsugaren (perfekt höjd att ställa sig upp mot), torkställningen och hundens mat och vattenskålar för att ta några exempel!

Det måste vara hög igenkänningsfaktor på denna tråd! :D

/Timsetim
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Oja! :rofl:

En 1½ åring som just lärt sig gå och har en bra teknik för att ta sig upp på stolar. Man kan flytta runt stolarna också så man kommer åt bättre.

Har en kyl/frys med vatten och is. Den fick vi stänga av, man kan trycka på knapparna och vips kommer det VATTEN :D och han älskar vatten.
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Du bekräftar alltså att det kommer att bli värre!!!? :mad: :D

Puh, jag behöver nog inte oroa mig för de där extrakilona. De kommer att rasa av mig! :)

/Timsetim
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Välkommen till "Jakt-tiden".
Den går över om man jagar rätt.

Jag har jagat i skift med barnens pappor för jakttiden är all vaken barntid.
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Oja!:rofl:

Vänta bara till 3-4 års åldern :devil:

Har en fyraåring som i snart ett år hittat på div grejjer. Målat om på sitt rum, det klassiska klippt håret på sig själv, ritar på väggar i vardagsrummet, hittar flaskor med bodylotion, tar tandkrämstuben och slickar av det som kladdats utanför på tuben, nagellacks målande på annat än naglar (hade smörjt in sina händer och fötter med det), hittade min deo och smörjde in sitt ansikte och mun med det.

Så varning!! Snälla och tysta barn är barn som ofta "inte gör nånting" (enligt dem själva om man kommer på att det är väldigt tyst när man ropar och frågar vad de gör)

Ungar är för härliga när man ser TILLBAKA på det :rofl:
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Välkommen till "Jakt-tiden".
Den går över om man jagar rätt.

Jag har jagat i skift med barnens pappor för jakttiden är all vaken barntid.

Har du några bra jakttips? Funderar skarpt på fler grindar! :angel:

Kanske ska vidareutbilda vår jakthund, till vallhund! :idea:

/Timsetim
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Jag använde Anna Wahgrens "Barnaboken" som manual.
Enligt devisen "hur gör en ingenjör".
Jo efter manualen.

Det fungerade bra.
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Man blir snabb som en vessla på att kalklylera vem som är i mest livsfara, den som käkar kapsyler eller den om är på väg ut i gatan ...


:-)
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: selar och flexikoppel!! :D

/Timsetim
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Det måste vara hög igenkänningsfaktor på denna tråd! :D

Jajamensan! Lillplutten (som inte är så liten längre...) börjde krypa den 17/12 2006, reste sig första gången den 23/12 2006 och tog sina första små stapplande steg genom att hänga över fåtöljens fotpall och fösa den framför sig dagen därpå, dvs julafton 2006. Jag fick en smärre kris över att det gick så fort! :D

Den 27/1 fick sonen en Micki gåvagn av sin mormor, med orden "ja, han lär ju inte få användning för den på ett tag än". Jahapp. Vi ställde honom bakom den, han gick iväg med bestämda steg och sa dessutom "hejdå" högt, tydligt och väldigt bestämt. :D

Han fyller ett den 13/4...
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Han fyller ett den 13/4...

Jag kan inte förstå att det har gått så fort! Mina fyller ett den 14/4.

Allt sker med raketfart! Visst blev man varnad när de var nyfödda. Men det var ändå svårt att förstå när man stod som nybliven mamma och allt var nytt och ovant. Svårt att föreställa sig hur fort första året går!

/Timsetim
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Ja verkligen. Tycket det accelererade mellan 4-6 månader. Men efter 6 tog det än mer fart! Och nu efter 8 mån går det i överljudsfart! :D Ibland tycker jag han har liiiite väl bråttom, men han måste ju samtidigt få utvecklas i *sin* takt. :)
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Välkommen till ett liv med liggande stolar, tomma hyllor och skåp upp till 1 m höjd. Vidare stängda dörrar och grindar på strategiska platser.
När de närmar sig tre års ålder lugnar det ner sig, sen är det inte långt till trotsåldrar och tonårskriser!
Har du sen inte skaffat fler under de gångna åren är det strax lugnt och skönt hemma igen;)
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Jag välsignade det faktum att vi faktiskt har en del dörrar att stänga runt våra rum. I början när de kröp och sedan började gå stängde jag in oss i det rum vi var för att ha en vettig chans att hålla reda på två nyfikna vildbasare. Den värsta tiden var faktiskt just när de lärt sig stå och började gå eftersom de föll så handlöst och då de var två kände man sig fruktansvärt otillräcklig när man lyckades rädda den ena men inte den andra. Ett gäng med kuddar att kasta runt samt tyghjälm är att rekommendera!
Nu njuter jag livets goda dagar när barnen är 1,5 år och jag faktiskt kan sitta kvar i köket och de går in och leker i lekrummet själva (rummen ligger i fil så man har översyn), men slutar de fnittra eller stöka omkring så vet man att det är hyss på gång:devil: :p !
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Min mamma sa alltid till sina väninnor som frågade hur jag var som liten.

-"Jo,hon höll mig inte vaken en enda natt, förän hon kom i tonåren!"
:D :angel:
 
Sv: Överallt och ingenstans!

Vänta bara till 3-4 års åldern

Har en fyraåring som i snart ett år hittat på div grejjer. Målat om på sitt rum, det klassiska klippt håret på sig själv, ritar på väggar i vardagsrummet, hittar flaskor med bodylotion, tar tandkrämstuben och slickar av det som kladdats utanför på tuben, nagellacks målande på annat än naglar (hade smörjt in sina händer och fötter med det), hittade min deo och smörjde in sitt ansikte och mun med det.

Där dödade du precis mitt hopp om att han skulle lugna sig snart :crazy: :cry: :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp