Öka Kalcium?

G

glittertuss

Har precis suttit och räknat ut min ponnys foderstat efter alla konstens regler! :p

Ca/P kvoten är dock i minsta laget. Fick den till 1,13.
Vilket foder är lämpligt att öka på med då hon får

Havre
Krafft Müsli
Betfor
Vetekli
Chevinal Plus
Mineraler (Krafft Blå)

Det skulle inte skada om mängden Smb rp ökade lite heller, men det är relativt marginellt.
Tacksam för hjälp då jag själv inte är så duktig på detta! :)
 
Betfor innehåller Ca men inte så mycket protein. Lucern däremot är det mycket Ca och protein i.

Annars kan du köpa Foderkrita på Granngården.

Men det kanske hjälper om du tar bort lite vetekli? Det borde höja kvoten.

mvh Jessica
 
Lucern går att köpa pelletrerat eller?! Kanske skulle pröva en liten mängd sånt.

Vetekli har jag precis börjar gett och hon får bara 1 dl. om dagen så det går nästan inte att minska det om det ska ha ngn betydelse!

Tack för tipsen! :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej bukisar! Nu är snart fjolårets hösilage slut och det är dax att börja på årets skörd. Har fått analysen och har försökt sätta ihop...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Elo
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 783
Senast: Ladybug
·
Foder & Strö Hej! :D Jag har suttit och knepat och knåpat och läst och googlat men jag inser att jag behöver hjälp med att sätta ihop min första...
Svar
12
· Visningar
1 985
Senast: Tifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp