Odödliga blommor ute och inne

Sandra78

Trådstartare
Om vi börjar ute: jag vill ha något som överlever på altanen på framsidan... Där är sol från 4 på morgonen till 16 ungefär. Finns heller inget tak, så viss drunkningsrisk vid regn. Det ska gå att plantera i en normalstor kruka och inte vara giftigt. Spelar ingen roll om det blommar eller ej, bara det inte är ljung.

Inne: Plastblommor i fönstren eller inga blommor alls? Jag glömmer att vattna blommorna, avskyr att plantera om och så tuggar katten gärna på dem... Om svaret är inga alls, vad kan man då ha i fönstren mer än lampor så att det ändå inte ser kalt ut?

Sv: Odödliga blommor ute och inne

Hej!

Vi har låtsasblommor från ikea i fönstret i vardagsrummet. Efter 2 års dödande av alla blommor pga stark sol och värme i alla rum gav vi upp. Nu har vi tom fått plastblommorna att börja torka;)

Men det är klart trevligare med lite grönt än som det var tidigare- en massa gult..

/Lavinia, som hittat jättefina låtsasblommor, tyvärr kostar dom en del så det blir ikeas tills vi får råd med riktigt fina

Och då hänger jag på med en annan fråga.

Uteblommor som överlever i skugga och utan tak (regnar det vansinnigt flyttar jag upp dem under tak...)? På vår framsida är det i stort sett ingen sol alls, vackra dagar någon timma på morgonen och någon på kvällen, men inte mer. Grannarna får sina blommor att hålla sig fina jättelänge. Mina dör efter ett par veckor... What to do?

Haha, då är det illa när plastblommorna torkar. Fast när min sambo flyttade hemifrån (långt innan han var min sambo) köpte han som sig bör krukväxter, och sedan en kattunge. Kattungen åt upp växterna, sambon köpte plastblommor... Katten åt upp dem också :d

Men det är väl som du säger, bättre med något som ser grönt ut än något halvdött. Tror bestämt det blir ett IKEA-besök på fredag, såg att de har orkidéer i plast också, har alltid velat ha såna (riktiga då) men insett att de nog skulle dö så fort de kom innanför dörren...

Lobelior lyckades jag få att överleva i skugga, på en balkong utan tak.

Ja, nu när du säger det så har jag nog också fått dem att leva. Men det är ju roligt med något mer!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka