T
Tequilasun
Har alltid velat haft färska kyddor, örter och grönsaker hemma men alltid bott i lägenhet med balkong så det har inte blivit av.
har provat köpt färdigväxta kryddor på mattaffären men lyckas alltid ta dö på dom ganska omgående
Har förut inte haft varken tid eller ekonomi för att ge mig på nåt sånt men har nu börjat fundera lite på att försöka göra det.
Skulle vara skönt med färska grejer istället för torkat ibland samt att det luktar gott och man kanske kan få den trista balkongen att se snyggare ut.
Men min fråga är om det går att odla på balkongen?
och är dom tåligare än dom "färdiga" som finns i butiken?
Hur ska man gå till väga?
är helt grön inom det här med att odla och så frön och växter förutom att ja planterat om någon enstaka inomhus växt då och någen enstaka gång haft blomlåda på balkongen.
Så tips mottages gärna på tåliga kryddor och tillvägagångssätt m.m
har provat köpt färdigväxta kryddor på mattaffären men lyckas alltid ta dö på dom ganska omgående
Har förut inte haft varken tid eller ekonomi för att ge mig på nåt sånt men har nu börjat fundera lite på att försöka göra det.
Skulle vara skönt med färska grejer istället för torkat ibland samt att det luktar gott och man kanske kan få den trista balkongen att se snyggare ut.
Men min fråga är om det går att odla på balkongen?
och är dom tåligare än dom "färdiga" som finns i butiken?
Hur ska man gå till väga?
är helt grön inom det här med att odla och så frön och växter förutom att ja planterat om någon enstaka inomhus växt då och någen enstaka gång haft blomlåda på balkongen.
Så tips mottages gärna på tåliga kryddor och tillvägagångssätt m.m