...och en liten ljusglimt!

Milosari

Trådstartare
det är inte bara skit och elände här i lund. L har haft lite problem med ställandet i 2:ans inkallande. han har saktat in låååångsamt och inte stått riktigt förrän han varit nästan ända framme. men så fick tränaren en snilleblixt och sa att jag skulle använda handtecken istället och vilken tvärnit! idag provade vi igen, full fräs-STOPP-full fräs. tänk så enkelt det kan vara ibland! :)

Sv: ...och en liten ljusglimt!

Här har det också lossnat rejält för lillisen. Hennes avlämningar tar sig mycket bra. Nu får jag allt i handen. Hon börjar också bli lydigare på dirigeringarna när vi apporterar. Om hon bryter och inte går rakt fram så kan jag stoppa henne och kalla tillbaka henne och börja om igen. Det har iofs alltid fungerat rätt bra, men jag känner mig så klart säkrare och säkrare på att det fungerar...

Lydnaden har också hoppat upp ett snäpp för henne. Skulle vara kul att starta henne igen. Kanske i slutet på månaden. Vi får se...

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 283
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Fälttävlan I söndags stod det terrängträning på Årsta Runsten på schemat. Vi har inte varit iväg på ett tag och innan träningen ångrade jag mig...
Svar
19
· Visningar
7 053
Senast: Houdinie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 455
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama