Obligatoriskt med knoppar?

P

pialotta

Hur är det, måste jag knoppa min hårömma hopp-pålle som skall gå lokaldressyr? Och måste jag rida med schabrak? (har en snygg dressyrvojlock)

Sv: Obligatoriskt med knoppar?

du behöver inte knoppa manen och du får ha en vojlock på hästen...

men... det är ju såklart mycket snyggare med knoppar och schabrak! :d

Knopparna är ju inte till bara för snygghetens skull. Domaren ska se hela halsen och lika från båda sidor.

Men det är som sagt inte alls nödvändigt på lokal tävling.

malu

kan hålla med om att knoppade hästar är fina men schabrak är det fulaste som finns, att dölja halva hästen under ett "täcke" ser inte klokt ut.

pialotta skrev:
kan hålla med om att knoppade hästar är fina men schabrak är det fulaste som finns, att dölja halva hästen under ett "täcke" ser inte klokt ut.

Hur liten häst har du egentligen?!?! :confused:

Jaguar skrev:
Hur liten häst har du egentligen?!?! :confused:

:rofl: :rofl:

ryggen döljs i alla fall effektivt av schabraket, det är väl därför dressyrhästar får höga poäng trots att de går med sänkt rygg :p ;)

Senast ändrad av en moderator:

schabraket är ju inte mkt större baktill än vad en voylock är, det som döljs i såfall är ju lite av sidan på hästen men absolut inte ryggen.

hä vad korkad jag är :crazy: :rofl:

Nä ryggen döljs inte men sponsorns/klubbens/hästens namn drar till sig blicken + det stora färgade fältet, nä tacka vet jag en tunn spröd strimma av färg runt sadeln. :D

Jag håller inte med på den här puknten att vojlockar skulle vara snyggt :S skulle aldirg använda en vojlock på min häst :P Tycker att det ser mycket prydligare ut om man har ett snyggt schabrak, Okej att sponsorens namn kan dra till sig blickar MEN dock då på nära håll.... det finns ju bestämelser hur stort sponsor "rutan" får vara lr hur? Jag tycker ej att en häst som har ett shabrak drar till sig mer blickar än en som har vojlock, men det är ju såhär, smaken är som baken inte sant :P

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: Lutten
·
Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
440
Senast: MimmiNO
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama