O vilken skön känsla...eller får man inte känna så ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

indian-charlie

Trådstartare
Jag har tre barn 16,14 o 6 år och nu ska även den lilla börja "skolan", hon har inte varit på dagis utan varit hemma med mig.

Var idag på information ang förskoleverksamheten (nollan)som hon ska börja på efter sommaren.
Hon ska gå på samma lilla skola som mina större barn gjorde fram till dom började fyran, en underbar skola med knappt 100 barn årskurs 0-3.

När jag satt där bland föräldrar med mindre barn, stora magar så kände jag någon slags befrielse...Gud vad skönt att bara få vara, utan barn ända fram till kl 12.30 fem dagar i veckan.
Den där känslan som jag hade innan "minstingen" kom och dom två stora redan gick i skolan..
Ligga på soffan o läsa en bok, dricka kaffe utan att någon tjatar om ditt o datt..

Just nu en befrielse..jag vet att det kan låta hemskt men det ska bli skönt.
Jag älskar mina barn men jag ser fram emot lugnet..
 
Sv: O vilken skön känsla...eller får man inte känna så ?

Jag vet, det är helt underbart.
Allra bäst är tisdagar, för då slutar inte skolan förrän kl 14 :D
HELA fm och göra vad man vill.
 
Sv: O vilken skön känsla...eller får man inte känna så ?

Klart man får känna så,själv kan jag längta till söndagarna då sonens pappa har umgänge,att bara få vara nästan en hel dag och göra vad jag vill,läsa en bok eller storstäda utan att bli avbruten tex,men visst kan jag känna mig lite elak som längtar att få bli av med sonen ibland...
 
Sv: O vilken skön känsla...eller får man inte känna så ?

Klart att du får känna så :banana: !

Jag har 2 st som nu är 15 och 17.
Flickan som är 17 har fast sällskap och lilleman (hm... skulle han höra :D ) är mycket ute med kompisarna på moppen. De har blivit "självgående" vilket gör att JAG helt plötsligt kan vara nästan bara JAG :banana: . En märkligt härlig känsla faktiskt!!!!!! Jag ser till att ta vara på all min man/barn-lediga tid genom att - huvaligen - nästan bara göra ROLIGA saker :o . Saker som JAG VILL göra. Ibland kanske jag VILL stryka och städa, men ibland så vill jag läsa en bok, ta en promenad eller ägna mig åt mitt stora intresse - scrapbooking!
Dessutom känner jag att det nu är läge att skaffa hund - nu finns tiden :banana: :bump: :banana: .

Lycka till - använd dina lediga förmiddagar till investering - I DIG SJÄLV :love: :banana: :banana: :love: .
 
Sv: O vilken skön känsla...eller får man inte känna så ?

Hej!

Efter at ha varit hemma med den yngsta i sex år har du ju haft mer än ett heltidsarbete eftersom du också jobbar natt. :)
Självklart får man känna som du, det tror jag de flesta gör, men få vågar erkänna.:)
 
Sv: O vilken skön känsla...eller får man inte känna så ?

Jag har ju varit där förut så jag vet hur SKÖÖÖNT det ska bli..:banana:

:bow: :bow: Tack för era svar..:love: bukefolk är så goa...;)

Ja lovar att jag ska ta vara på tiden..min tid utan vare sig sambo eller barn:bump: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 959
Senast: Araminta
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 903
Senast: manda
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 705
Senast: Cocos
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 897
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp