Nytt slap, urlastning fram eller backa ut??

L

lovelylace

Hejsan
jag skall kopa nytt slap, och jag undrar vad ni tycker ar bast, fram urlastning eller att backa ut hasten?
:)

Sv: Nytt slap, urlastning fram eller backa ut??

Hej
Har du en häst som är lite bakskygg eller klaustrofobisk, så brukar det fungera bättre och lättare med urlastning fram.

ja det gamla slapet var ju urlastning bakat, och det har gatt bra hittills men jag tankte att man kanske skulle uppgradera sig lite:)

tack sa mycket:laugh:

jag har haft fronturlastning sedan -70 talet på mina släp och vill inte vara utan den möjligheten :). använder dock inte fronturlastningen till alla hästar, utan vissa backar jag ändå ut :)

De nya Rice släpen är ju super fina. Satsa på ett sådant. Med fronturlastning.

Hade jag råd hade jag skaffat ett Rice, any time. Du har ju turen att bo där de inte är svinigt dyra. Och så är de snygga också.

Tycker det är riktigt skönt att ha fronturlastning, speciellt såna dagar så man är själv ute och åker.... Kostar lite mera men det är det värt.

ar inte IFOR WILLIAMS battre an Rice?

Har man en häst som har benägenhet att vilja at sig ut fram- hoppa över bommen så skulle jag inte använda framurlastningen.
Inte annars heller förresten:cool:

Det ska vara en nödutgång o ska vara på vä. sida- då de flesta släpen välter åt höger. Williams som kommmer från GB- vänstertrafik, har sin på rätt sida- om man kör där.

Skötardörren på hö- för att inte behöva stå vid trafiken för att titta till hästen.
Henra har ett med stora dörrar på bägge sidorna fram- step-down.

ar inte IFOR WILLIAMS battre an Rice?

Jag tycker Rice är rymligare. I alla fall de jag sett. Du hade ju skaffat en PRE. De kan ju vara lite grövre än normalhästen. Jag har sett halvblodstyper till hästar få plats i Rice trailers klassade som "pony trailer" och det med mer utrymme än i mycket av vad vi har i Sverige.

Skall du köpa Ifor så köp Splitter nytt eller åtminståne inte mer än ett par år gammalt. Äldre än så, se till att golvet är bytt. En kompis jobbade p åIrland och där var det väldigt mycket historier om hästar som trampat igenom golvet på IW trailers. Över lag, kolla golven om du köper begagnat. England är bra mycket blötare än Sverige. Golven borde ruttna fortare där än här.

gammla IW hade tra golv, men man kan byta,

har kollat runt lite pa typ nat ar begagnade, med inte manga Rice att finna, dom ar ratt gamla som kommer upp...Bateson ar ratt coola ocksa..

Axel- sa du lastar inte ur framat for att det kan fa hasten att hoppa over bommen?
lite och tanka pa dar:)

Fram helt klart! Har aldrig haft någon häst som spruuingit ut eller gått mot bommen. Däremot hästar som ska rusa ut bakot finns det gått om!

Axel- sa du lastar inte ur framat for att det kan fa hasten att hoppa over bommen?
lite och tanka pa dar:)

Har en bomhoppare i stallet. Jag skulle aldrig lära den att lasta ur framåt. Alldeles för stor risk att befästa hoppandet.

Bateson är inte dumma heller.

Vill du komma billigt undan - kika på Robinson's trailers. De har ju börjat sälja sådant och de är väldigt lika Ifor vad jag kan se.

En i stallet köpte front urlastat för att det är bra.
Lite för bra tyckte hästen som kastade sig över bommen och fastnade i sin iver att komma ut.

Skulle inte ha något emot fronturlastning.. :d
Om inte annat så kan det vara bra att kunna lasta ur fram vid något tillfälle :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
1 167
Dressyr Äger en 8 åring jag haft i snart 3 år. Tanken var allroundhäst men vi fastnade för dressyren och har sen ett år tillbaka gått från LC...
2
Svar
27
· Visningar
4 574
Senast: Novali01
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: Freazer
·
Relationer Jag vill gärna höra om upplyftande och positiva historier som inger hopp. Tillexempel om folk som träffat kärleken sent i livet, varit...
Svar
15
· Visningar
1 537
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix