nytt marsvin=)

P

*pilturs matte*

har ju skrivit förut om att jag fått marsvinsungar, två honor. Well, det var fel, det var en av varje :smirk:
nu har den gråa(bla)hanen blvit könsmogen så jag var tvungen att flytta honom i förrgår natt när han försökte betäcka sin mor :eek:
och jag ville ha sällis till han såklart, så idag var jag och köpte en ljuvlig cremefärgad teddykille=) hur söt som helst och han hette Harry=) (jag såg det på honom nämligen :smirk: ) de båda pojkarna verkar komma bra överens änsålänge, inget tjafs överhuvudtaget. Har bara suttit med handen i buren idag och båda var ute ur huset iaf =)

så nu har jag sjuuu marsvin! jisses! hur ska jag hinna?

jaja det har ju gått bra hittils.. Sålänge de inte blir bortglömda går det ju bra..=)

Sv: nytt marsvin=)

har du några bilder? marsvinsungar är ju det sötaste som finns! :)
hur gammal var hanen när du tog bort honom från mamman?

ojoj, hur hinner du? hehe.. mysigt med kaniner, jag var så sugen på en för ett tag sedan... men det blir nog senare i livet=)

neej tyvärr kan jag inte lägga ut bilder än, men ska köpa en digitalkamera snart och lära mig hur man gör =) kan ju försöka lägga ut bilder då. Killen var 5 veckor när jag fick ta ut honom.

Marsvin har en tendens att "föröka" sig. Har man börjat med dom händer det lätt att man snart sitter med en flock. Dom är ju så söta, mysiga och gosiga :love:

okej, tänkte bara, för att pojkar kan börja hoppa på morsan och syskonen efter typ 3 veckor, men utan att det händer något liksom, men 5 veckor är ju alldeles lagom :)
du får ta och leta rätt på en digitalkamera så vi får se dom små sötnosarna! :D

jaag veeet :D
jag hade tre för ett tag sedan, och det var ju lagom. Men hux flux hade flocken vuxit =) ojdå :o de är ju jättemysiga, men jag vill ju inte ha dem bara för att ha dem. Vill ju hinna med dem oxå =) hade det funnits bra marsvinsmänniskor häromkring hade jag gärna lämnaty bort ungarna till bra hem men det är ju så svårt. De flesta är ju antingen småbarn eller så litar jag inte på att de tar dem på allvar. lixom "marsvin är så små och söta och behöver ingen omvårdnad" typ. jaja, just nu går det bra med sju stycken=)

nej, så tidigt hade jag inte skiljt dem=) men detta såg ganska allvarligt ut såattsäga :smirk:

och ja, såfort jag fått tag i en duglig kamera åker de upp=) så får jag väl bara lära mig hur man lägger in bilder på datorn och länkar oxå då :angel: *blåbär*
men han är verkligen übersöt=) kul att ha lite varierande hårlag nu oxå, fyra närmare bestämt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka